arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

محسن هاشمی: «آیت‌الله» شهروند مسئولیت‌پذیر تهران بود / دعایی: خیابانی به نام مصدق نام‌گذاری شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عصر جمعه در مراسمی با حضور مسئولان پایتخت، بزرگراه نیایش به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تغییر نام یافت.

 به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای شهر و شهردار تهران گفت: از همه عزیزانی که امروز محفل ما را گرم کرده‌اند علی‌الخصوص سیدحسن خمینی یادگار امام و هچنین آقای قالیباف شهردار تهران تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حدود ۵۰ سال شهروند تهران بودند که هم در مجلس هم در دولت سعی کردند که پیگیر حل مشکلات تهران باشند، گفت: امروز ما نام یکی از بزرگراه‌های تهران را به نام یک شهروند مسئولیت‌پذیر که ۵۰ سال زندگی خود را وقف سازندگی و رفع مشکلات شهر کرده‌اند، می‌گذاریم.

هاشمی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم در مجمع نمایندگان تهران و هم در دولت پیگیر مسائل تهران همچون ساخت مترو بودند، اظهار کرد: فعالیت‌های زیاد ایشان سبب نشد که حل مسائل تهران از دید وی غایب شود و آیت‌الله تا پایان عمر اهتمام جدی به آبادانی تهران و کشور داشتند و و حضور مردم در مراسم تشییع پیکر ایشان، نشان‌دهنده قدردانی مردم از خدمتگزارشان بود.

وی افزود: نامگذاری بزرگراه نیایش به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نشان از قدردانی از وی به عنوان یک شهروند دارد و امیدوارم راه ایشان به عنوان یک فرد معتدل که به پیشرفت کشور و مدیریت ایرانی اعتقاد داشتند، ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات نیز با ذکر خاطراتی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  خطاب به قالیباف گفت:‌ خاطرم هست که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شما به عنوان مرد عمل و خدمت علاقه داشتند و شما را به مثابه یک رهرو حق‌شناس می‌دیدند. فردا روز ۲۸ مرداد است و امیدوارم شورای بعدی تصمیم بگیرد که یاد مصدق را نیز در شهر تهران گرامی بدارد.

وی افزود:‌ دوستی از اعضای شورا به من گفت که پیشنهاد داده‌اند خیابان نفت به نام دکتر مصدق نام‌گذاری شود. امیدوارم این موضوع پیگیری شود و می‌دانم هر انسانی ممکن است خطا کند ولی باید یاد و خاطره انسان‌های بزرگی‌ را که برای این کشور زحمت کشیده‌اند در یادها زنده نگه داشت.
نظرات بینندگان