arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

رحیمی: ظریف،هاشمی و زنگنه بالاترین رای اعتماد را می گیرند / رببعی همچنان در تلاش برای اقناع نمایندگان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد ظریف، قاضی زاده هاشمی و زنگنه بالاترین رای اعتماد را کسب کنند و از بین وزیران جدید دکتر روحانی نیز حاتمی و شریعتمداری بیشترین اقبال را در مجلس داشته باشند.

به گزارش انتخاب، علیرضا رحیمی در کانال تلگرامی خود نوشت: روز شنبه چهارمین روز از بررسی وزیران پیشنهادی رییس جمهوری از سوی مجلس شورای اسلامی است.
 
وی افزود: کارآمدی، پاکدستی، عملگرایی، صداقت و پاسخگویی اهم مشترکات فراکسیون ها نسبت به همه وزیران پیشنهادی است با این حال فراکسیون ها وارد فضای تعامل برای رای اعتماد به وزیران نخواهند شد.
 
رحیمی افزود: تجربه ناخوشایند تعامل فراکسیون‌ها در انتخابات دور دوم هیات رییسه مجلس نخستین نشانه های خود را آشکار می‌سازد.
 
وی تاکید کرد: حضور و روشنگری وزیران پیشنهادی در روزهای قبل از جلسات علنی در کمیسیون‌ها و فراکسیون های مختلف در شناخت و تصمیم نمایندگان موثر بوده است. ضمن این که چهار روز حضور مستمر وزیران پیشنهادی در صحن مجلس و گفتگوهای متقابل با نمایندگان زمینه تصمیم نهایی را برای اغلب نمایندگان فراهم ساخته است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر تعاون همچنان در تلاش برای اقناع نمایندگان و رفع شبهات و سوالات مطرح شده هستند. فراتر از مخالفت‌ها و موافقت‌های رسمی در صحن به نظر می‌رسد حرکت اقناعی بیشتری لازم دارند.
 
رحیمی اظهار داشت: پاسخ مستقیم و صریح به سوالات نمایندگان در صحن اثر بیشتری از پاسخ کتبی در روزهای بعد از سوال خواهد داشت.
 
وی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد ظریف و قاضی زاده هاشمی و زنگنه بالاترین رای اعتماد را کسب کنند و از بین وزیران جدید دکتر روحانی نیز حاتمی و شریعتمداری بیشترین اقبال را از مجلس داشته باشند.
 
رحیمی افزود: وزیران کشور و آموزش و پرورش با همه نقدها و نظرات توانسته اند از اکثر اعضای فراکسیون ها اعتماد لازم را جلب کنند.
 
وی تاکید کرد: فراکسیون امید فردا پیش از جلسه علنی جمع‌بندی رسمی خود را قطعی خواهد کرد. قابل پیش بینی است که نسبت به چند نفر از وزیران فضای بیشتری برای تصمیم اجتهادی اعضاء ایجاد شود.
 
رحیمی تصریح کرد: روحانی گزینه های جایگزین را برای وزیرانی که در کسب رای اعتماد موفق نشوند، درنظر گرفته است. لازمه تدبیر پیش بینی همه وضعیت هاست.
نظرات بینندگان