arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

مشاور ترامپ: هیچ گونه راه حل نظامی برای مساله کره شمالی وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در مقابله با تهدید کره شمالی و برنامه هسته‌ای این کشور هیچ گونه راه حل نظامی وجود ندارد.

به گزارش انتخاب، استیو بنن، استراتژیست ارشد کاخ سفید در گفت‌وگو با پایگاه خبری "امریکن پراسپکت آنلاین" درباره تنش‌های اخیر با کره شمالی گفت: در مقابله با تهدیدهای هسته‌ای این کشور راه حل نظامی وجود ندارد. این راه حل را فراموش کنید.

بنن درباره تلاش دونالد ترامپ برای تحت فشار قرار دادن پکن برای کاهش تهدیدات ناشی از کره شمالی گفت: آمریکا باید مواضع سخت‌تری را علیه پکن اتخاذ کند؛ بدون توجه به اینکه پکن بتواند در متوقف کردن کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی کمک کند یا نه.

بنن با دفاع از جنگ اقتصادی با چین گفت: این جنگ با پکن همه چیز است. اگر ما این جنگ را از دست دهیم، ۱۰ سال به عقب باز می‌گردیم و با تورمی مواجه می‌شویم که دیگر هرگز قادر نخواهیم بود که آن را بهبود بخشیم.

هم‌زمان سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات این مشاور ترامپ علیه پکن گفت: هر دو کشور از تجارت با یکدیگر سود می‌برند.

وی ادامه داد: در یک جنگ تجاری هیچ برنده‌ای وجود ندارد. ما امیدواریم که مسئولان مرتبط این مسئله را منطبق بر قرن ۲۱ حل کنند نه اینکه این مسئله را با شرایط قرن ۱۹ و ۲۰ مورد حل و فصل قرار دهند.

او در ادامه از گفت‌وگو برای حفظ رشد ثابت روابط دو کشور حمایت کرد. بنن یکی از مشاوران کلیدی ترامپ در کمپین انتخابات ریاست جمهوری این کشور بوده و اکنون نیز به عنوان مشاور ترامپ در کاخ سفید حضور دارد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره اعتراضات اخیر شارلوتزویل ویرجینیا که منجر به درگیری‌های خشونت آمیز شد، با محکوم کردن طرفداران جنبش برتری‌جویی، آنها را به عنوان "بازندگان"، "عناصر حاشیه‌دار" و "جمعی از دلقک‌ها" نامید. هنوز کاخ سفید در این باره پاسخی نداده است.

این در حالی است که کناره‌گیری استراتژیست ارشد کاخ سفید مدام از سوی رسانه‌های خبری و ناظران سیاسی در واشنگتن پیش‌بینی می‌شود. بسیاری معتقدند که خروج او با خشونت‌های اخیر در شهر شارلوتزویل در ایالت ویرجینیا و نیز واکنش ضعیف ترامپ در محکوم کردن آن سرعت می‌گیرد.

درخواست‌ها برای عزل بنن که خودش را رهبر جنبش "آلت رایت" می‌داند، افزایش یافته است. گروه راست افراطی موسوم به "آلت رایت" یا جنبش "راستگرای جایگزین" متشکل از ملی‌گرایان سفیدپوست و اعضای نئونازی و یهودستیز است.

با این حال ترامپ از او به عنوان یک "دوست" و نه یک "نژادپرست" یاد کرد و افزود: خواهیم دید چه بر سر بنن می‌آید!
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان