arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

ابتکار: سرباز نظام هستم / هزینه مسئولیت‎ها سنگین است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ابتکار از قبول مسئولیت معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری دفاع می‌کند و می‌گوید: ما سرباز نظام هستیم، برای کشورمان در هر حوزه‌ای که بتوانیم، خدمت می‎کنیم.

به گزارش انتخاب، معصومه ابتکار در گفت و گو با خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که وقتی مسئولیت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به شما پیشنهاد شد چه واکنشی داشتید؟ گفت: هیچی. چون درباره اش فکر نکرده بودم. بعد راجع به آن فکر و مشورت کردم و پذیرفتم.

وی درباره انتقادهایی خطاب به او برای پذیرش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: اگر سوابق من را ببینند متوجه می شوند قبل از آنکه وارد حوزه محیط زیست شوم، 10 سال در حوزه زنان کار کردم. به هر حال ما سرباز نظام هستیم، برای کشورمان در هر حوزه ای که بتوانیم، می خواهیم خدمت کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه در حوزه زنان هم تجربه اجرایی و هم بین المللی داشتم، یادآور شد: من در حوزه زنان کار تخصصی، غیردولتی، مطالعاتی و پژوهشی انجام دادم. خیلی افتخار می کنم که فرصتی پیش آمد تا بتوانم به بانوان کشورم خدمت کنم.

وی با اشاره به اینکه هزینه مسئولیت ها سنگین است، ادامه داد: همه دیدند در محیط زیست چه طور کار کردم و این حوزه چه مشکلات و گرفتاری هایی داشت. بنابراین بحث پست، مقام و عنوان نیست، بلکه بحث مسئولیت است، مسئولیت هم گرفتاری دارد.

ابتکار تأکید کرد: حتما تشخیص آقای رئیس جمهور این بود که من می توانم در این عرصه خدمت کنم. بنابراین جا داشت که من هم ارزیابی و بررسی کنم. ضمن آنکه حوزه محیط زیست و حوزه زنان به یکدیگر پیوسته اند، بسیاری از مسائل محیط زیست به دست زنان قابل حل است و بسیاری از آثار و تبعات منفی مشکلات زیست محیطی متوجه زنان است. زنان و خانواده و خانواده ها در بهبود وضعیت محیط زیست نقش کلیدی دارند. این دو موضوع خیلی به هم پیوند دارند و نزدیک هستند.
نظرات بینندگان