arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

مهاجمان پرسپولیس و الاهلی زیر ذره‌بین AFC/ طارمی موفق می‌شود یا السوما؟

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به مقایسه عملکرد برترین مهاجم پرسپولیس و برترین مهاجم رقیب این تیم در لیگ قهرمانان آسیا پرداخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به مقایسه عملکرد برترین مهاجم پرسپولیس و برترین مهاجم رقیب این تیم در لیگ قهرمانان آسیا پرداخته است.

به گزارش انتخاب، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به بهانه بازی پرسپولیس و الاهلی عربستان در گزارشی به مقایسه عملکرد دو مهاجم این تیم‌ها پرداخته است.

AFC در مقدمه این گزارش نوشت: بدون شک در میان تمام بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، سخت‌ترین نبرد میان پرسپولیس و الاهلی است که هر دوی آنها امیدوارند مهاجمان تأثیرگذارشان بتوانند تأثیرگذار ظاهر شوند. با ثبت مجموعاً 10 گل در لیگ قهرمانان آسیای این فصل، مهدی طارمی و عمر السوما در حالی پا به میدان می‌گذارند که مسئولیت سنگینی را روی شانه‌های خود احساس می‌کنند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه در مقایسه کلی طارمی و ال‌سوما می‌نویسد:

بعد از عقد قرارداد با پرسپولیس در سال 2014، طارمی اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا را یک سال بعد انجام داد و در مسیر صعود تیمش به مرحله یک هشتم نهایی یک گل زد. دو سال بعد و اکنون دوران بازیگری او داستان کاملاً متفاوتی دارد چرا که این مهاجم بیش از نیمی از گل‌های پرسپولیس در مسیر اولین صعودش به مرحله یک چهارم نهایی را به ثمر رسانده است.

السوما هم که برترین گلزن سه فصل اخیر لیگ عربستان سعودی بوده و آمار حیرت‌آور 73 گل در 71 بازی لیگ داشته، فصل گذشته به تیم شهر جده عربستان کمک کرد که اولین قهرمانی‌اش در لیگ عربستان سعودی را بعد از 32 سال کسب کند. برخی مصدومیت‌ها السوما را از حضور در بخش اعظم فصل 2016 لیگ قهرمانان آسیا محروم کرد اما او امسال برگشته و در 5 بازی تیمش در این رقابت‌ها 4 گل زده است.

آمار فصل جاری

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا سپس عملکرد مهاجمان پرسپولیس و الاهلی را در این فصل مورد مقایسه قرار داده است. این سایت نوشته است: غریزه شکار طارمی در دور دوم مرحله گروهی به اوج خود رسید زمانی که او در 10 دقیقه دو گل زد - یک ضربه سر و یک شوت – هر دو از خارج محوطه شش قدم - تا به پیروزی 3 بر 2 تیمش کمک کند. طارمی دو هفته بعد دوباره به خلیج فارس برگشت تا گل نخست بازی را برای پرسپولیس بزند هر چند قرمزپوشان در نهایت 3 بر یک بازی را باختند. بازی دور آخر مرحله گروهی برای پرسپولیس بازی مرگ و زندگی بود زمانی که تیم تهرانی میزبان اماراتی‌ها بود. طارمی بعد از 20 دقیقه، نتیجه را 2 بر صفر کرد اما تیم میهمان بازی را به تساوی 2 بر 2 کشاند. مهاجم تیم ملی ایران اما دو گل دیگر زد تا هت‌تریکش را کامل و به پرسپولیس برای کسب برد 4 بر 2 و صعود به مرحله بعد کمک کند.

در طرف دیگر، برای السوما تنها 13 دقیقه طول کشید تا در فصل 2017 لیگ قهرمانان آسیا شروع به گلزنی کند، زمانی که توپ را به تور دروازه بنیادکار ازبکستان چسباند. السوما یک هفته بعد در مسقط دوباره نقش ناجی تیمش را ایفا کرد و با یکی از ضربه‌های ایستگاهی تخصصی‌اش در فاصله 5 دقیقه به پایان بازی، به تیمش برای کسب پیروزی 2 بر یک برابر ذوب‌آهن کمک کرد.

پس از ناکامی در گلزنی در بازی خانگی برابر العین، السوما در بازی برگشت، ناکامی‌اش را با زدن دو گل جبران کرد. شوت دقیقه 98 او از خارج محوطه جریمه، بهترین گل او در این فصل بود و به الاهلی کمک کرد که به روند شکست ناپذیری‌اش در این فصل ادامه دهد. السوما سه بازی آخر تیمش در لیگ قهرمانان را به دلیل مصدومیت از دست داد اما برای بازی برابر پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی آماده است.

اهمیت برای تیم‌ها

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا سپس به مقایسه اهمیت دو بازیکن برای تیم‌هایشان پرداخت. این سایت اهمیت طارمی برای قرمزپوشان تهرانی را اینگونه توصیف می‌کند: شش گل از 10 گل پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا توسط طارمی به ثمر رسید اما در مرحله یک هشتم نهایی تنها گل به خودی چیکو فلورس بود که تیم تهرانی را برابر لخویا به پیروزی رساند. از تساوی یک بر یک پرسپولیس برابر الهلال در دور نخست مرحله گروهی، اگر در مسابقه‌ای طارمی گلزنی نکرده باشد، هیچ یک از دیگر بازیکنان پرسپولیس هم گلی به ثمر نرسانده‌اند که این کلیدی بودن این مهاجم ملی‌پوش را برای تیمش نشان می‌دهد.

در الاهلی هم اگرچه این تیم توانست بدون حضور السوما از مرحله یک هشتم نهایی صعود کند و الاهلی امارات را با نتیجه 4 بر2 در مجموع دو بازی رفت و برگشت شکست دهد، بازگشت او به محوطه جریمه تیم عربستانی و تهدیدهای مداوم او از ضربات ایستگاهی بدان معناست که او برای الاهلی نقشی مهم ایفا می‌کند.

چه چیزی باید انتظار داشت؟

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخش پایانی مقایسه‌اش میان طارمی و السوما به پیش‌بینی کارهایی که این دو می‌توانند برای تیم‌های‌شان انجام دهند می‌پردازد و می‌نویسد: زدن 6 گل طارمی را به طور مشترک در رده دوم برترین گلزنان این فصل لیگ قهرمانان آسیا قرار داده اما این مهاجم نمی‌تواند گلزنی در تمام بازی‌های تیمش را تضمین کند. با این حال او به دنبال ارتقای آمار گل‌هایش است، گل‌هایی که در کمتر از نصف بازی‌های پرسپولیس در این فصل لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسیده است. با توجه به اینکه تمام گل‌های طارمی در داخل محوطه جریمه به ثمر رسیده، می‌توان گفت که اگر پرسپولیس در بازی‌اش یک بازیکن را برای پشتیبانی و تغذیه طارمی مأمور نکند، برای باز کردن دروازه الاهلی به دردسر خواهد افتاد.

جدال پرسپولیس و الاهلی در دو بازی رفت و برگشت، غیرقابل پیش‌بینی است و انتظار می‌رود موقعیت‌هایی که این دو تیم در محوطه جریمه یکدیگر به دست می‌آورند کم تعداد باشد به خصوص که پرسپولیس شیوه یارگیری نفر به نفر را آنقدر خوب می‌داند که السوما را به حال خود رها نکند. السوما در بازی قبلی‌اش برابر پرسپولیس در این فصل لیگ قهرمانان آسیا گلزنی کرده اگرچه با آمار گلزنی که نشان می‌دهد او در هر 112 دقیقه یک گل در لیگ قهرمانان به ثمر می‌رساند، این مهاجم می‌تواند امیدوار باشد که در مجموع دو بازی رفت و برگشت الاهلی برابر پرسپولیس یک بار دیگر دروازه حریف را باز کند.

 دو دیدار رفت و برگشت پرسپولیس و الاهلی 31 مرداد و 21 شهریور ماه در عمان و امارات برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان