arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید: طبقه سیاسی حاکم می‌خواهد ترامپ را از جایگاهش بیرون کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«آنتونی اسکاراموچی» مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید روز یکشنبه در نخستین مصاحبه خود از زمان برکناریش‌، مدعی توطئه برخی افراد در این نهاد علیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای بیرون راندن او از کاخ سفید شد.

به گزارش انتخاب، وی که ماه گذشته و تنها پس از 10 روز فعالیت از سمت خود برکنار شده بود، روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری ای.بی.سی گفت: رئیس جمهوری کنونی نماینده طبقه سیاسی حاکم نیست اما به هر دلیلی تصمیم گرفته‌اند که او را بیرون برانند.
 
اسکاراموچی ادامه داد: فکر می‌کنم عناصری در واشنگتن و به ویژه در کاخ سفید هستند که لزوما با منافع و برنامه‌های رئیس جمهوری همراه نیستند.
 
وی گفت که شماری از این افراد شناسایی شده‌اند و باید «افراد وفادار بیشتری» وارد کابینه شوند.
 
مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید در دوران کوتاهی که این سمت را بر عهده داشت، به تغییرات کلیدی در ساختار این نهاد اشاره کرد که موجب کناره‌گیری «شان اسپایسر» و «رینس پریباس» به ترتیب سخنگوی سابق کاخ سفید و رئیس سابق کارکنان کاخ سفید شده است.
 
با گذشت نزدیک به هشت ماه از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، عزل و نصب‌ها در کاخ سفید همچنان ادامه داشته و حتی احتمال برکناری برخی وزیران کابینه ترامپ مطرح شده است.
 
این در شرایطی است که اخیرا افزایش شمار دفعات افشای اطلاعات محرمانه از کاخ سفید و دیگر نهاد‌های دولتی آمریکا، نگرانی‌هایی را در واشنگتن به وجود آورده است.
 
آخرین مورد از این افشاگری‌ها، انتشار متن مکالمه تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری مکزیک و نخست وزیر استرالیا در روزنامه واشنگتن پست بود.
 
برخی اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در جریان این مکالمات، از جمله درخواست او از رئیس جمهوری مکزیک برای سکوت اختیار کردن درباره ماجرای بحث برانگیز ساخت دیوار مرزی، کاخ سفید را به سختی تحت فشار قرار داده است.
 
جف سشنز وزیر دادگستری آمریکا اخیرا افشاگران اسرار کاخ سفید را تهدید به برخورد قانونی کرده بود و این در شرایطی است که او خود ناسازگارترین وزیر کابینه ترامپ لقب گرفته است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان