arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

استاندار خراسان رضوی: فعلا به دنبال برگزاری کنسرت در مشهد نیستیم؛ با علم الهدی ارتباط بسیار خوبی دارم، موظفم به ایشان توجه داشته باشم / ایشان همیشه از من تعریف می کند

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی معتقد است برگزاری کنسرت در این استان فعلا در اولویت نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار خراسان رضوی: فعلا به دنبال برگزاری کنسرت در مشهد نیستیم؛ با علم الهدی ارتباط بسیار خوبی دارم، موظفم به ایشان توجه داشته باشم / ایشان همیشه از من تعریف می کند
علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی معتقد است برگزاری کنسرت در این استان فعلا در اولویت نیست.
 
به گزارش «انتخاب»؛ وی در گفتگویی با تسنیم در مورد مسائل مختلفی از جمله برگزاری کنسرت در مشهد و رابطه اش با امام جمعه این شهر سخن گفت.
 
گزیده این گفتگو در زیر می آید:
 
با آیت‌الله علم‌الهدی که ارتباط بسیار خوبی داریم؛ آیت‌الله علم‌الهدی جدا از شخصیت فردی بسیار گرم و مهربانی که دارند؛ به عنوان نماینده معظم و معزز ولی‌فقیه در استان جایگاه ویژه‌ای دارند و همه ما موظفیم به این جایگاه توجه داشته باشیم.

البته باید گفت که ایشان در هیچ عزل و نصبی تاکنون حتی یک بار هم اظهارنظر نکرده و نسبت به استانداری و شخص بنده همیشه در خطبه‌ها و صحبت‌ها تعریف کرده‌اند که البته ما شایسته آن تعریف هم نبوده‌ایم؛ در مجموع تلاش کرده‌ایم که با علما و روحانیون شاخص استان تعامل خوبی داشته باشیم البته بیش از یک سال است که مشاوری در زمینه امور روحانیون نداشته و هنوز هم نتوانسته‌ایم کسی را برای این کار انتخاب کنیم.

بر خلاف تصور اینکه تعداد زیادی از افراد دارند، موسیقی یک هنر به تنهایی نیست بلکه یک علم بوده و در گوشه‌های آن شاهد هستیم که مبانی علم ریاضیات لحاظ شده و رشد موسیقی به عنوان یک هنر مبتنی بر سوابق فرهنگی و تاریخی یک ملت است بسیار مهم بوده است.

ما در خراسان‌رضوی نشست دولت با اصحاب فرهنگ و هنر داریم و در این نشست‌ها دیده‌ایم که یکی از هنرمندان با هزینه خود گوشه و گوشه اسناد مربوط به موسیقی مقامی را از سراسر استان جمع‌آوری کرده که در نوع خود گنجینه‌ای است.

باید در نظر داشت که هنرمند نیاز دارد کارش دیده شود و نمود این موضوع در مورد موسیقی شنیده‌شدن است اما باید در آن شأن دین اسلام دیده شود البته به این موضوع نیز باید توجه داشت که در شهری مانند وین که پایتخت موسیقی دنیا شناخته می‌شود تالارهای بسیار بزرگ و عظیمی وجود دارد که در آنها مردم با نظم و ترتیب حضور پیدا می‌کنند و هیچ مشکلی هم به وجود نمی‌آید؛ به عبارت دیگر در مورد کنسرت فرهنگ‌سازی درستی وجود ندارد؛ بعضی‌ها تصور دارند که در کنسرت قوانین موضوعه باید کنار گذاشته شود و این موضوعات است که ایجاد حساسیت می‌کند.

امیدواریم در آینده نه چندان دور به این اتفاق نظر بین همه ارکان اجرایی، قضایی، انتظامی و فرهنگی برسیم که کنسرت‌های افرادی مانند شهرام ناظری، سالار عقیلی و علیرضا افتخاری که از بزرگان موسیقی ایران هستند را در خراسان رضوی برگزار کنیم البته فعلاً به‌دنبال برگزاری کنسرت در مشهد نیستیم زیرا در پی ایجاد تعارض نیستیم و اولویت‌های ما در استان چیزهای دیگری مانند تولید، اشتغال، عمران و آبادانی و رفع مشکلات مردم است.

همین که ما در جوار امام رضا (ع) کار می‌کنیم توفیق بزرگی است و هر کسی که این توفیق را دارد باید خدا را بسیار شاکر بوده و قدردان آن باشد زیرا این نعمتی است که باید بسیار قدر آن را دانست.

زمانی به مرحوم آیت‌الله واعظ‌طبسی گفتم وقتی روبه‌روی حرم امام رضا (ع) می‌ایستیم و اذن ورود می‌خواهیم تنها برای ادای کلمات نیست و گاها زمانی که سختی در کار پیش می‌آید خدمت امام رضا (ع) می‌رسیم و گزارش می‌دهیم تا سبک شویم برای همین بزرگ‌ترین لذت ما آنجایی است که می‌توانیم گره‌ای را از مشکلات مردم و محرومان در استانمان باز کنیم به‌ویژه برای کسانی که دورافتاده هستند و دیده و شنیده نمی‌شوند.

وقتی هم جایی می‌بینیم که کسی برای اینکه ما نتوانسته‌ایم به تکالیف خود عمل کنیم دچار سختی در زندگی شده است روز تلخ ماست و امیدواریم در کشور ما هیچ کس به خاطر مشکلات اقتصادی به چالش نیفتاده و فراغتش از بین نرود.

نظرات بینندگان