arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
حزب سوسیال دموکرات آلمان:

ترامپ هیچ حمایتی از آلمان در جنگ با کره شمالی دریافت نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان تاکید کرد که ترامپ در صورت وارد شدن به رویارویی نظامی با کره شمالی هیچ حمایتی را از آلمان دریافت نخواهد کرد.

به گزارش انتخاب، "توماس اوپرمن"، رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات ها در پارلمان آلمان در گفتگو با روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان انتقاد شدیدی به آنگلا مرکل وارد کرده و تاکید کرد که وی دنبال حکومت کردن بدون جنجال و تنش است، بنابراین هیچ موضع سیاسی آشکاری را اتخاذ نکرده و ترجیح می دهد منتظر بماند ببیند باد از کدام جهت می وزد.

وی همچنین گفت که در حقیقت این صدر اعظم ما به دنبال ثبات و پایداری در کشور نبوده بلکه تنها حامی یک امنیت جعلی است. مثلا شما بحران کره شمالی را در نظر بگیرید. دنیا در آستانه یک جنگ اتمی احتمالی قرار دارد اما صدر اعظم روزهای زیادی تنها سکوت کرده و نظاره گر این شرایط بود.

اوپرمن در ادامه گفتگو با این روزنامه آلمانی تاکید کرد که ما از مرکل انتظار داریم که نه تنها علیه کره شمالی بلکه همچنین علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موضع آشکاری اتخاذ کند. وی با فریاد خشم خود اختلافات با دیکتاتور دیوانه کره شمالی را تشدید می کند. این گونه تشدید تنش ها بسیار خطرناک است. ترامپ در معنای واقعی کلمه با آتش بازی می کند.

وی در عین حال که تهیدات کره شمالی علیه آمریکا را مورد انتقاد قرار داد همچنین گفت: اوضاع با تهدیدات متقابل آمریکا بهتر نمی شود.صدر اعظم آلمان باید موضع آشکاری در برابر ترامپ اتخاذ کند.ترامپ باید بداند که در مناقشات و درگیری نظامی با کره شمالی از طرف جمهوری فدرال آلمان هیچ گونه کمکی را دریافت نخواهد کرد و اینکه ما از طرف آمریکا به عنوان شریک خود در ائتلاف نظامی ناتو انتظار داریم که این اختلافات را با ابزار دیپلماتیک در یک همکاری تنگاتنگ با چین و روسیه در شورای امنیت جهانی رفع کند.

وی همچنین گفت که در صورت درگیری نظامی بین آمریکا و کره شمالی آلمان در جبهه طرفداری از آمریکا قرار نخواهد گرفت و همچنین صدر اعظم آلمان باید این مسئله را برای رئیس جمهور آمریکا آشکار کند. موضع حزب سوسیال دموکرات کاملا آشکار است و آن این است که آلمان تحت هیچ شرایطی در چنین درگیری نظامی با کره شمالی شرکت نخواهد کرد.

اوپرمن در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که مرکل تمایل دارد که ما یک مبارزه انتخاباتی کاملا غیر سیاسی را انجام دهیم. اما ما این خواسته را برای وی برآورده نمی کنیم. دوران زیبا برای مرکل تمام شده است. تا 24 سپتامبر ( روز انتخابات پارلمانی) ما روز به روز با مسائل و چالش های کشور مان و فرصت ها و شانس هایی که مرکل بر باد داده است در برابر وی جبهه گیری می کنیم.

وی افزود: سال هاست که مرکل بر موفقیت های اقتصادی که با توجه به اصلاحات دوران گرهارد شرودر به دست آمده است تاکید می کند. رفاه ما در خطر است چرا که مرکل هیچ برنامه‌ای برای آینده ندارد.

اوپرمن در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که ائتلاف بزرگ نباید در دوران طولانی باقی بماند، از این رو ما برای دستیابی به اکثریت دیگری تلاش می کنیم. همزمان ادامه دادن به بحث ها در این باره نادرست است. حزب سوسیال دموکرات باید کاملا بر این مسئله تمرکز کند که نتیجه انتخاباتی خوبی را بدست آورد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان