arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

صدور 15 هزار روادید رایگان خدماتی و رانندگان/ بررسی‌ مشترک کمیته امنیتی ایران و عراق برای تردد از مرز خسروی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه برای اولین بار توافقنامه رسمی همکاری و هماهنگی مشترک بین دولت تهران و بغداد به امضا رسیده، گفت: در جلسه امروز وزیر کشور ایران و عراق قرار شد ۱۵ هزار روادید رایگان خدماتی و رانندگان صادر شود.

به گزارش انتخاب، مجید آقابابایی در خصوص جزئیات دیدار مشترک وزیر کشور عراق در تهران با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران، گفت: در این جلسه قرار شد که سفارت عراق در تهران برای کارهای خدماتی و رانندگان 15 هزار روادید رایگان صادر کند.

وی درباره تردد زائران اربعین از مرز خسروی و احتمال بازگشایی این مرز، گفت: با توجه به تحولات جدی امنیتی در کشور عراق و بهبود این مسأله هر دو کشور ضمن تأکید بر فعال شدن مرز خسروی قرار شد که جلسه مشترک کمیته امنیتی با مسئولیت سفارت ایران در بغداد و معاون وزارت کشور عراق برگزار شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین در توضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: بررسی‌های لازم فنی و امنیتی برای تردد توسط این کمیته صورت خواهد گرفت.

آقابابایی، افزود: هماهنگی‌های مرزی و امنیتی برای توسعه خدمات به زائران توافقات خوبی در جلسه امروز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه اولین سالی است که رسماً دولت ایران توافق رسمی درباره اربعین با عراق امضا می‌کند، گفت: بر همین اساس قرار است که زمان صدور روادید سریع‌تر و با مدت زمان کمتری صادر شود که می‌توان با توجه به این توافق اعلام کرد که هیچ مشکلی درباره روادید اربعین نخواهیم داشت.

دبیر ستاد مرکزی اربعین، گفت: همکاری‌های امنیتی در مرزها و مسیرهای مواصلاتی به ویژه در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین بین ایران و عراق گسترش خواهد یافت ضمن اینکه در جلسه امروز هم قرار شد که دولت عراق در بحث تأمین امنیت مسیرهای منتهی به شرق سامرا و داخل این شهر کمک‌های لازم را انجام دهد.

وی در پایان با بیان اینکه همکاری و هماهنگی و مکانیزم‌های اجرایی خوبی در دیدار مشترک وزیر کشور ایران و عراق مصوب شد از زائرین اربعین خواست که به قوانین کشور عراق پایبند باشند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان