arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

تجربیات آوایی می تواند در تنظیم لوایح قضایی موثر باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: تجربیات قضایی آوایی به عنوان وزیر پیشنهادی دادگستری می تواند در زمینه تنظیم لوایح قضایی در مجلس بسیار موثر باشد.

سیدمنصور میرسعیدی، درباره وزیر پیشنهادی دادگستری در دولت دوازدهم گفت: با توجه به سابقه درخشانی که آقای آوایی در سطوح مختلف دستگاه قضایی دارند یک گزینه بسیار خوب و مناسب برای وزارت دادگستری به شمار می رود.

وی افزود: وزارت دادگستری در واقع یک رابط میان قوا است و تجربیات آقای آوایی در دستگاه قضایی می تواند در زمینه تنظیم لوایح قضایی در مجلس بسیار موثر باشد، اگر چه که دفاع از لوایح در حیطه اختیارات  این وزارت خانه نیست اما ایشان می تواند با استفاده از دانش خود در واقع به تقویت لوایح و قوانین قضایی کمک شایانی انجام دهد.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه افزود: حضور فردی مانند آوایی در راس وزارتخانه دادگستری از بعد دیگری نیز قابل توجه است و آن این است که اختیار امور استخدامی در دستگاه قضا به صورت عام و به غیر از قضات می تواند بار دیگر و مانند گذشته به وزارت دادگستری تنفیذ شود. وی با توجه به توانمندی هایی که دارد می تواند تغییرات مناسبی را در ساختار نیروهای انسانی بخشهای قضایی انجام دهد و این مهم میسر نمی شود  مگر اینکه فردی از خود قوه قضائیه با داشتن اطلاعات کافی دست به این کار بزند.

وی افزود: به نظر بنده با توجه به شناختی که این قوه و بویژه ریاست محترم آن از آقای آوایی دارد می توان به انجام این امر مهم امیدوار بود.

میرسعیدی افزود: فرد خوش نامی مانند آوایی در دوران کاری خود این خوشنامی  را بواسطه تلاش و کوششهای فراوان و خالصانه بدست آورده وایشان از مقبولیت خوبی نیز در میان جامعه حقوقی چه در دانشگاه و چه در خارج آن بهره مند هستند که این برای فردی که می خواهد تصدی وزارت خانه مهمی مانند دادگستری را برعهده بگیرد یک امتیاز خاص به شمار می رود.به هر حال بنده امیدوارم آوایی بتواند در این سمت مانند گذشته منشاء خدمات بسیار مناسب به دستگاه قضایی و حقوقی باشد.
نظرات بینندگان