arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

صالحی: ترامپ در توهم زندگی می‌کند/ اولویت ما پیشبرد صنعت هسته‌ای با قوت و قدرت است

رییس سازمان انرژی اتمی در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ درباره عدم پایبندی ایران به برجام اظهار کرد: ترامپ برای خود در توهم زندگی می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان انرژی اتمی در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ درباره عدم پایبندی ایران به برجام اظهار کرد: ترامپ برای خود در توهم زندگی می‌کند.

به گزارش انتخاب، علی‌اکبر صالحی، صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران همچنین به بیان اولویت‌های خود و سازمان متبوعش طی 4 سال آتی پرداخت و اظهار کرد: مهمترین اولویت من برای سازمان انرژی اتمی این است که فعالیت‌های صنعت هسته‌ای را با قوت و قدرت پیش ببریم.

صالحی با اشاره به پیشرفت‌های ساخت نیروگاه‌های جدید ادامه داد: در حال حاضر قرارداد مربوط به بیمارستان هسته‌ای نیز منعقد شده و حدود 95 درصد مسائل مالی آن نیز رشد داشته است. این پروژه در صورت انجام شدن پروژه‌ای عظیم در منظقه غرب آسیا خواهد بود.

رییس سازمان انرژی اتمی افزایش اقدامات این سازمان در موضوعات اکتشاف، استخراج، پیشران‌ها، تحقیق و توسعه و همچنین سانتریفیوژهای نسل جدید و رادیو داروها را از جمله دیگر اولویت‌های خود عنوان کرد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه رادیو داروها گفت: در حال حاضر حدود 60 میلیون یورو در حوزه رادیو داروها سرمایه گذاری شده است و انشاءالله تا پایان بهره برداری از این پروژه ظرف سه الی چهار سال ایران به بزرگترین تولید کننده رادیو دارو در غرب آسیا تبدیل خواهد شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان