arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

لاریجانی: ۱۶مورد از اقدامات ایران در مقابله با آمریکا در شورای هسته‌ای تصویب شده است / این طرح نخستین گام مجلس بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجلس درپی تصویب کلیات و جزئیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای این طرح گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند که این نخستیمن گام مجلس بود و ما ضمن این‌که با احتیاط در برخی امور گام برمی‌داریم اما ۱۶ مورد اقدامات نیز در شورای هسته‌ای تصویب شد که به اجرا درخواهد آمد.

به گزارش انتخاب، علی لاریجانی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات و جزئیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا در منطقه، ضمن تقدیر و تشکر از تمامی نمایندگان و بخش‌های مختلفی که در تصویب این طرح تاثیرگذار بودند، گفت: از تمامی نمایندگان، فراکسیون‌ها و کمیسیون امنیت ملی که ظرف ۲ ماه گذشته در تهیه و تصویب این طرح مشارکت داشتند و همچنین بخش‌های اتمی و امنیتی و دیگر نهادهایی که همکاری کردند که مجلس این گام را با صلابت بردارد، تشکر می‌کنم.

او گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند که این نخستین گام مجلس بود و ما ضمن این‌که با احتیاط در برخی امور گام برمی‌داریم اما ۱۶ مورد اقدامات نیز در شورای هسته‌ای تصویب شد که به اجرا درخواهد آمد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ماده ۱۰ قانونی که امروز در صحن تصویب شد، دولت را موظف کردیم که اقدامات لازم در رابطه با اقدامات آمریکا انجام دهد و اگر این اقدامات آمریکایی‌ها مغایر و مخالف با برجام انجام شود، دولت نیز باید سایر امور لازم را انجام داده و به مجلس گزارش دهد.

لاریجانی گفت: وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات باید مواردی که در این قانون به آن‌ها تکلیف شده را با جدیت دنبال کنند.

لاریجانی در پایان اعلام کرد: نوع رفتار آمریکایی‌ها به‌خوبی رصد می‌شود و دولت نیز باید به‌صورت مستمر این رفتار را بررسی و نسبت به آن‌ اقدامات لازم را به انجام برساند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان