arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

عراقچی: طرح مقابله با آمریکا بخشی از اقدامات هیئت نظارت بر برجام برای مقابله با مصوبه کنگره است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر خارجه با تاکید بر اینکه طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه پاسخی بسیار قاطع و هوشمندانه برای مقابله با دشمنی و جنایات آمریکا است، گفت: این طرح بخشی از اقدامات هیئت نظارت بر برجام برای مقابله با مصوبه اخیر کنگره آمریکا است که وزارت خارجه و دولت از آن حمایت می‌کنند.

به گزارش انتخاب، عباس عراقچی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی کلیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه گفت: وزارت خارجه و دولت از نمایندگان مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به‌خاطر تهیه این طرح بسیار قاطع و هوشمندانه برای مقابله با دشمنی و جنایات آمریکا تشکر می‌کند.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: این طرح پاسخ متناسب، هوشمندانه و خردمندانه به دشمنی و جنایات آمریکا و خباثت‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است. جهت گیری کاملا دقیق و واقع بینانه برای مقابله با دشمنی‌های آمریکا لحاظ شده است که آن را می‌توان از نقاط مثبت این طرح عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این طرح بخشی از اقدامات هیات نظارت بر برجام برای مقابله با مصوبه اخیر کنگره آمریکا است، افزود: البته این طرح نسبت به کنگره آمریکا قوی‌تر است چون جنبه‌های بیشتری همچون جنبه‌های حمایتی و پشتیبانی از نیروهای مسلح، دولت و وزارتخانه‌ها و همچنین اتباع ایرانی که مورد تحریم قرار گرفته‌اند را در بر می‌گیرد.

به گفته وی این طرح به لحاظ مقابله به مثل با اقدامات آمریکا بسیار هوشمندانه تر و دقیق‌تر است، بخصوص از این حیث که برجام را نقض نکرده و اجازه بهانه‌جویی به طرف مقابل نمی‌دهد.

معاون وزیر خارجه در عین حال با تاکید بر اینکه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با اقدامات آمریکا طیف وسیعی را در بر می‌گیرد،‌ گفت: جمهوری اسلامی ایران از امکانات بالقوه و بالفعلی برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا برخوردار است.

عراقچی در پاسخ به مخالفان کلیات این طرح گفت: مجلس قانون الزام دولت به اقدام متقابل و متناسب در اجرای برجام را به تصویب رسانده است که اگر نقض آشکار برجام مشاهده شود، ایران متناسب با این قانون واکنش نشان می‌دهد و به سمت احیای برنامه هسته‌ای می‌رود.

عراقچی در پایان تاکید کرد که دولت از این طرح پشتیبانی می‌کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان