arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

فیصل مقداد؛ مقوله تروریسم، باید در سطح بین الملل تبیین و تشریح شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر امور خارجه سوریه: مبارزه با تروریسم تا زمانی که تروریسم در خاک سوریه است، پایان خواهد یافت. ما با برادرانمان در عراق همکاری می کنیم تا نیروهای تروریست نتوانند از عراق به سوریه حمله کنند.
 
 به گزارش انتخاب به نقل از صدا و سیما، فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت هیئتی از کارشناسان بین المللی تسلیحات شیمیایی تا چند روز آینده از دمشق دیدن می کند. وی افزود: دمشق، برنامه سفر این هیئت را تسهیل و فراهم خواهد کرد تا تحقیق کند چه کسی یا کدام گروه عامل حمله شیمیایی اخیر در این کشور بوده است. هیئت اعزامی مشترک سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل متحد قرار است ظرف ده روز آینده وارد سوریه شود.
 
معاون وزیر امور خارجه سوریه بار دیگر تاکید کرد دولت دمشق در حمله شیمیایی چهارم آوریل گذشته به شهر خان شیخون در شمال غربی سوریه نقشی نداشته است. در این حمله حدود یکصد نفر جان باختند.
 
وی گفت: «ما آماده ایم هر اقدام و کمک لازم را در اختیار این هیئت اعزامی قرار دهیم. من ضمن دعوت از این هیئت از آنها درخواست کردم از خان شیخون بازدید کنند. با این حال، لازم است تا طرف دیگر (مخالفان دولت سوریه) نیز امکان این بازدید را فراهم کنند. ما همچنین از این هیئت خواهیم خواست از پایگاه هوایی شعیرات نیز بازدید کنند تا ثابت شود که دولت سوریه هیچ ارتباطی با این حمله نداشته است.»
 
معاون وزیر امور خارجه سوریه افزود: « سوریه به کاهش تنش پایبند است و طرفهای بین المللی بر این روند نظارت دارند. ما فقط به مواضع داعش حمله می کنیم. همه کشورهای جهان باید با تروریسم مبارزه کنند. هرکس که خواستار مقابله و مبارز با تروریسم است باید با دولت جمهوری عربی سوریه و ارتش این کشور همکاری و هماهنگی کند، نه اینکه به نیروهای ارتش این کشور حمله کند.»
 
مقداد در پایان گفت: مقوله تروریسم، باید در سطح بین الملل تبیین و تشریح شود. مبارزه با تروریسم تا زمانی که تروریسم در خاک سوریه است، پایان خواهد یافت. ما با برادرانمان در عراق همکاری می کنیم تا نیروهای تروریست نتوانند از عراق به سوریه حمله کنند یا اینکه به ارتش و نیروهای مردمی عراق حمله کنند. این همکاری باید تقویت شود.
نظرات بینندگان