arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

حمایت مشروط «ریچارد هاس» از اقدام نظامی آمریکا علیه ونزوئلا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس شورای روابط خارجی آمریکا و دیپلمات پیشین این کشور در واکنش به تهدید ونزوئلا توسط دونالد ترامپ، از گزینه‌ اقدام نظامی علیه کاراکاس حمایت کرد.

به گزارش انتخاب، رئیس یکی از اندیشکده‌های مطرح آمریکایی که سابقه فعالیت به عنوان دیپلمات را هم در کارنامه دارد، با وجود حمایت مشروط از اقدام نظامی علیه ونزوئلا، گفت رهبری این اقدام نباید بر عهده آمریکا باشد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در واکنش به ادامه ناآرامی‌ها در ونزوئلا، گفت ممکن است واشنگتن در این کشور آمریکای لاتین مداخله نظامی کند.

وی گفت: «این، (ونزوئلا) همسایه ما است. ما در همه جای دنیا هستیم؛ ما همه جای دنیا نیروی نظامی داریم، در جاهایی که خیلی خیلی دور هستند. ونزوئلا خیلی دور نیست و مردمش دارند رنج می‌کشند و می‌میرند. ما گزینه‌های زیادی برای ونزوئلا داریم، از جمله گزینه اقدام نظامی.»

در حالی که برخی از تحلیلگران آمریکایی درباره «قلدری» ترامپ و شکست سختی که در انتظار او است، هشدار داده‌اند، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا حمایت مشروطی از اقدام نظامی علیه ونزوئلا کرده است.

«ریچارد هاس» در توئیتر خود نوشت: «هرگونه اقدام نظامی در ونزوئلا باید به رهبری همسایگان ونزوئلا انجام شود و نه آمریکا و هدف این اقدام هم باید انتقال قدرت باشد، نه سرنگون کردن حکومت.»

تهدید ترامپ علیه ونزوئلا در حالی صورت گرفته که اخیرا رئیس‌جمهور این کشور آمریکای لاتین پس از دعوت از مخالفان داخلی برای گفت‌و‌گو، از تمایلش برای مذاکره مستقیم با همتای آمریکایی خود هم صحبت کرده است اما این تمایل با جواب رد کاخ سفید مواجه شده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان