arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

رسانه‌های کره جنوبی: سئول باید سلاح اتمی داشته باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسانه‌های کره جنوبی به دنبال شدت یافتن تنش با پیونگ یانگ ایده کسب سلاح اتمی را طرح کرده‌اند.

به گزارش انتخاب، رسانه‌های کره جنوبی به دنبال افزایش تنش با کره شمالی اینک در پی رواج ایده ساخت سلاح اتمی خود هستند.

روزنامه «کریا هرالد» روز جمعه در سرمقاله خود با تاکید بر لزوم کسب سلاح اتمی برای دفاع مقابل تهدیدهای کره شمالی نوشت: «اعتماد به چتر هسته‌ای ایالات متحده که برای کره جنوبی فراهم کرده را می‌توان بر هم زد.»

این روزنامه افزود: «اکنون زمان تجدید نظر در زمینه داشتن جنگ‌افزار هسته‌ای است.»

این روزنامه همچنین به آمریکا پیشنهاد می‌نماید اگر خواهان مشاهده «سئول مجهز به سلاح اتمی» نیست، برخی از جنگ افزارهای اتمی خود را در این کشور مستقر کند.

بر اساس توافق نامه انرژی هسته‌ای با ایالات متحده در سال ۱۹۷۴، کره جنوبی از ساخت سلاح هسته‌ای منع شده و واشنگتن نیز در مقابل تضمین کرده که از کره جنوبی تحت «چتر هسته‌ای» برابر تجاوز احتمالی محافظت می‌کند.

این در حالی است که آمریکا اینک حدود ۲۸۵۰۰ نیرو در کره جنوبی دارد.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، کره‌جنوبی از لحاظ فناوری بسیار پیشرفته است و می‌تواند در صورت تصمیم گیری در چند ماه بمب اتمی بسازد.

«سانگ یونگ مو» وزیر دفاع کره جنوبی نیز گفته است که کشورش به طور کامل قادر به ساخت سلاح هسته‌ای است، اما این گزینه را اینک در نظر ندارد.

روزنامه «کوریین اکنامیک دیلی» نیز در سر مقاله‌ای نوشت: «باید گزینه‌های نظامی خودمان را برای درهم شکستن کره شمالی داشته باشیم. یک سلاح اتمی توازن اتمی را تضمین می‌کند و مانع حمله پیونگ یانگ به کره جنوبی می‌شود.»
منبع: فارس
نظرات بینندگان