arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

حمایت رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر پیشنهادی اقتصاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: 5 بخش مهم اقتصادی کشور وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه است که تاکنون وزرای پیشنهادی برای صنعت و اقتصاد معرفی شدند که به نظر می رسد انتخاب وزیر اقتصاد با توجه به شرایط کشور بسیار هوشمندانه است.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه برخی اقتصاددانان نسبت به اینکه وزیر پیشنهادی برای وزارت اقتصاد اقتصادان نیست افزود: نیاز امروز کشور تئوریسین های اقتصادی نیست. برنامه های اقتصادی زیادی در کشور وجود دارد و ممکن است برخی اقتصاددانان از این دانش برخوردار باشند اما نتوانند در حوزه اجرا موفق عمل کنند اما پیشنهاد آقای دکتر مسعود کرباسیان به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی به این معنا است که اقتصاد ایران به چنین شخصی نیاز دارد و کارنامه ایشان هم بیانگر این است که در حوزه مدیریت اجرایی بسیار موفق بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط امروز ایجاب کند از افراد عملیاتی در حوزه های اقتصادی بهره گرفته شود ادامه داد: آقای کرباسیان با ساختار اقتصادی ایران آشناست و چم و خم کار را می شناسد. برداشت من است که شرایط اقتصادی کشور یک فرمانده اقتصادی عملیاتی می خواهد که آقای کرباسیان چنین ویژگی ای را دارد. از نگاه اقتصاددانان ممکن است این موضوع نقد شود اما بیان مشکلات رفع کننده نیست بلکه باید یک فرد بیاید که آستین خود را بالا بزند و کار را به صورت عملیاتی و جدی شروع کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تجربه آقای کرباسیان در مجموعه های مختلف نشان می دهد که فرد موفقی در حوزه اجرایی و عملیاتی است تصریح کرد: در کنار کار عملیاتی برنامه پذیر بودن شخص وزیر هم برای مجلس مهم است و تاکنون جلسات زیادی که کمیسیون اقتصادی مجلس به وی در سمت رییس کل گمرک کشور انجام داشت به این نتیجه رسید که ایشان برنامه و ضوابط مجلس را به خوبی می شناسند و نسبت به اجرای قوانین تاکید زیادی دارد.

پور ابراهیمی اضافه کرد: تجربه مدیریتی ایشان نشان داده که نسبت به اجرای قانون اهتمام لازم را دارد و نمی گوید که این قانون قابلیت اجرا را ندارد و منافع و مصالح کشور را در نظر می گیرد.و این موضوع را اجرای سامانه جامع گمرکی که بخش زیادی از قاچاق کالا را کاهش داد می توان متوجه شد.

وی با بیان اینکه آقای کرباسیان باید برنامه های خود را در صحن علنی تبیین کند گفت: استنباط کلی در مورد آقای کرباسیان این است که در حوزه اجرا با این ایشان مشکل نخواهیم داشت و یکی از قول هایی داده ادغام مناطق آزاد در وزارت اقتصاد است که این اجرای این قانون کار بزرگی خواهد بود و تاکید کرده که در اولین بازه زمانی آن را عملیاتی می کند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: سوابق عملیاتی و اجرایی نشان می دهد که در وزارتخانه اقتصاد قرار است یک فرد عملیاتی بر صندلی وزیر تکیه بزند و به نظر می رسد تعامل وزارت اقتصاد با مجلس بهتر خواهد شد.

پور ابراهیمی تاکید کرد: نگاه ما به آقای کرباسیان مثبت است و امیدواریم با این ارزیابی مثبت بتواند نظر مجلس را به خود جلب کند و ما هم اعلام آمادگی کردیم در صورت دریافت رای اعتماد ایشان با دولت و وزارت اقتصاد برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی هماهنگ هستیم. ایشان آماده است که بند به بند سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را در وزارتخانه و اقتصاد کشور پیاده سازی و اجرا کند.
نظرات بینندگان