arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

اردوغان: انتقادات اروپا از ترکیه مرتبط با سیاست داخلی خودشان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم گشایش مرکز تولید آب میوه گروه آناتولی در اسپارتا گفت: می دانیم که انتقادات اغلب کشورهای اروپایی از کشورمان مرتبط با سیاست داخلی خودشان است. علت اینکه هلند روابط را در روند همه پرسی 16 آوریل بی مورد متشنج کرد دیدیم که انتخابات در کشور خودشان بود. در گذشته نیز فرانسه و اتریش از همین روش استفاده کردند. اکنون می بینیم که آلمان نیز همین راه را دنبال می کند. من معتقدم که آن ها نیز پس از انتخابات نرمال خواهند شد.

به گزارش انتخاب به نقل از آناتولی، ادامه سخنان رئیس جمهور ترکیه به شرح زیر است:

 - تلاش برای ترساندن سرمایه گذاران و گردشگران برای ورود به ترکیه با اتهام های بی اساس و ناحق، نه بر اساس اخلاق سیاسی و نه تجاری قابل توضیح است.

- موضوع وضعیت فوق العاده که برخی به صورت مداوم مطرح می کنند، فقط محدود به مبارزه با تروریسم است. وضعیت فوق العاده برای بستن راه سرمایه گزاری نوآوران و صنعتگران نیست، بلکه برای تامین امنیت آنان است.

- همه علائم اقتصادی اعم از رشد اقتصادی و صادرات و نرخ بیکاری نشان از روند مثبت دارد. در گردشگری هم وضعیت مشابهی وجود دارد. اینکه مدیران رسانه هایی که هنوز هم در حال ادامه کمپین هایی علیه ترکیه هستند، تعطیلات خود را در ترکیه می گذرانند. ترکیه همانگونه که بحران های قبلی را پشت سر گذاشته بر کمپین تهمت زنی ودروغ پردازی نیز غلبه خواهد کرد.
نظرات بینندگان