arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

سی ان ان: ترامپ همتای چینی خود را از تحقیقات درباره اتهامات پکن درنقض حقوق مالکیت معنوی مطلع کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تارنمای اینترنتی سی ان ان پس از تماس تلفنی رئیسان جمهوری آمریکا و چین درباره کره شمالی، گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، 'شی جین پینگ' رئیس جمهوری چین را از انجام تحقیقاتی در زمینه اتهامات پکن در نقض حقوق مالکیت معنوی مطلع کرد.

به گزارش انتخاب، سی ان ان در این باره نوشت؛ یک مقام رسمی دولت آمریکا به این شبکه خبری گفت : رئیس جمهوری ترامپ جمعه شب رهبر چین را از آماده شدنش برای صدور فرمانی جهت تحقیق فعالیت های تجاری چین در هفته پیش رو مطلع کرد.
 
سی ان ان درادامه گزارش داد: ترامپ به شی جین پینگ گفت که وی درنظر دارد تا به 'روبرت لایثیزر' (Robert Lighthizer) نمانیده تجاری آمریکا، روز دوشنبه (پس فردا) دستور آغاز تحقیقات در زمینه اتهامات نقض حقوق مالکیت معنوی چین را بدهد.
 
تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی افزود: این اقدام زمینه را برای دونالد ترامپ جهت اعمال تعرفه های گمرکی بر کالاهای چینی فر اهم می سازد که قادر است تاثیر به سزایی در مبادلات تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهانی بگذارد.
 
سی ان ان نوشت: به گفته این مقام رسمی، دولت ترامپ (که دراین گزارش اشاره ای به نام وی نشد) قصد داشت طرح تحقیقات تجاری علیه چین را از هفته ها پیش آغاز کند، اما وی این اقدام را به جهت مصون داشتن حمایت چین از قطعنامه سازمان ملل علیه کره شمالی به تاخیر انداخت؛ ترامپ ماههاست تلاش می کند چین را برای اعمال فشار بیشتر بر کره شمالی به کار گیرد، اما به تازگی اعتراف کرده از اینکه پیشرفتی دراین زمینه به دست نیاورده، درمانده است.
 
این رسانه آمریکایی افزود: تحقیقات تجاری توسط آمریکا می تواند بر روابط میان واشنگتن - پکن بعنوان دو کشوری که بر سروضعیت غیرقابل پیش بینی کره شمالی با یکدیگر در کشمکش هستند، لطمه وارد کند. اکنون مشخص نیست که چین چگونه قراراست به این اقدام واکنش نشان دهد.
 
سی ان ان تصریح کرد: درحالی ترامپ، رئیس جمهوری چین را از موضوع تحقیقات تجاری مطلع می سازد که کره شمالی در روزهای اخیر در واکنش به شدت یافتن جنگ لفظی رئیس جمهوری آمریکا علیه این کشور، تهدید به شلیک موشک به نزدیکی ''گوآم' از قلمرو آمریکا کرده است.
 
به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ سفید با انتشار بیانیه ای درخصوص تماس تلفنی روز گذشته (جمعه) رئیسان جمهوری آمریکا و چین اعلام کرد: رهبران دو کشور توافق کردند که کره شمالی باید رفتار تحریک آمیز خود را متوقف کند.
 
دفتر مطبوعاتی کاخ سفید تصریح کرد: ترامپ و شی جین پینگ رئیسان جمهوری آمریکا و چین توافق کردند که کره شمالی باید رفتار تحریک آمیز خود را متوقف سازد. هر دو رئیس جمهوری (آمریکا و چین) تعهد دوجانبه خود در عاری ساختن شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای را تکرار کردند.
 
تنش بین آمریکا و کره شمالی با اظهارات تازه ترامپ شدت بیشتری یافته است. ترامپ سه شنبه هفته گذشته در اظهاراتی تند علیه کره شمالی گفته بود: کره شمالی «بهتر است بیشتر از این ایالات متحده را تهدید نکند» در غیر این صورت «با آتش و خشمی مواجه می شود که دنیا هرگز نظیرش را ندیده است».
 
ازسویی دیگر ژنرال جیمزمتیس وزیر دفاع آمریکا نیز روز چهارشنبه هفته گذشته در پی سخنان ترامپ، تهدید به نابودی کره شمالی کرد و توصیه داشت که پیونگ یانگ قبل از هر گونه اقدامی که به پایان گرفتن این رژیم و نابودی مردم آن بیانجامد، درباره آن بیندیشد.
 
با این وجود دونالدترامپ بر جنگ لفظی خود افزوده و در هشداری دوباره در توییت خود نوشت:'چنانچه کره شمالی نابخردانه عمل کند، طرح‌های نظامی ما (آمریکا) کاملا آماده و حاضر است، امیدواریم که کیم جونگ اون راهی دیگر انتخاب کند.'
 
کره شمالی نیز در پی شدت یافتن جنگ لفظی رئیس جمهوری آمریکا علیه کشورش تهدید کرده است تا اواسط ماه اوت چهار فروند موشک میان برد از نوع Hwasong-12 را به سوی جزیره گوآم که پایگاه های نظامی آمریکا در آن و واقع هستند، پرتاب خواهد کرد.
 
سی ان ان در خبری دراین مورد نوشت: این موشک ها در صورت پرتاب برفراز آسمان ژاپن و از مناطق «شیمان» (Shimane)، هیروشیما و کویچی (Koichi) خواهد گذشت و پس از طی مسافتی بالغ بر سه هزار و 356کیلومتر و در مدت زمان یک هزار و 65(1065) ثانیه در فاصله 30 تا 40 کیلومتری از جزایر گوآم در آب خواهند افتاد .

بسیاری از تسلیحات پیشرفته و راهبردی آمریکا از جمله بمب افکن های این کشور که قادر به حمل بمب اتمی هستند در این پایگاه استقرار یافته اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان