arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

خطر تعلیق بیخ گوش فوتبال ایران! فیفا درباره محرومیت شجاعی و حاج صفی توضیح خواست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی فیفا با اشاره به بررسی محرومیت دو بازیکن ایرانی اعلام کرد که فدراسیون فوتبال ایران باید درباره این محرومیت توضیح دهد.

به گزارش انتخاب، محرومیت دو بازیکن ایرانی از تیم‌ ‌ملی فوتبال بازتاب‌ زیادی در رسانه های مختلف خارجی داشته است.

یکی از سخنگوهای فیفا در رابطه با همین موضوع با خبرگزاری رویترز به صحبت پرداخت و درباره اظهارات مسئولان وزارت ورزش و جوانان ایران درباره مسعود شجاعی و احسان حاج صفی، گفت‌: ما موضوع را به دقت بررسی می‌کنیم و از فدراسیون فوتبال ایران خواسته‌ایم که درباره این موضوع به ما توضیح دهد. در حال‌ حاضر هیچ اظهارنظری نمی‌خواهیم انجام دهیم و منتظر پاسخ فدراسیون فوتبال ایران خواهیم ماند.

در اساسنامه فیفا هرگونه دخالت دولتی در امور فدراسیون‌ها ممنوع اعلام شده و در صورتی که چنین اموری مشاهده شود، تمهیداتی در نظر گرفته شده است. ایران اکنون توانسته جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد ولی اگر ثابت شود که دخالت دولت در امور فدراسیون فوتبال صورت گرفته، باشگاه‌ها و تیم‌های ملی ایران حق شرکت در رقابت‌های بین‌المللی را نخواهد داشت.

به گزارش جی پلاس؛ پیش از این محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در اظهار نظری عنوان کرده بود که بازی کردن مسعود شجاعی و احسان حاج صفی در قالب یک تیم باشگاهی یونانی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی مستوجب محرومیت این دو بازیکن از تمام رویدادهای ملی است. این واکنش بی پرده او بازتاب زیادی 32 رسانه خارجی از جمله رسانه های معتبر ورزشی چون نیویورک تایمز، رویترز، AS، فرانکفورتر آلمان، ایندیپندنت، اکیپ فرانسه و... داشت.

فیفا این موضوع را با توجه به اینکه داورزنی یک مقام دولتی به حساب می آید، فعلا مصداقی از دخالت احتمالی دولت یا سیاست در فوتبال که کاملا خلاف اساسنامه هست، قلمداد کرده است.

سال ها پیش هم فدراسیون ایران بخاطر دخالت سازمان تربیت بدنی وقت به ریاست محمد علی آبادی در دولت نهم، در امور فوتبال، از سوی فیفا تعلیق شده بود.

داورزنی از مدیران ورزشی فعال در زمان دولت نهم و دهم بود که ریاست فدراسیون والیبال را هم بر عهده داشت و پس از  ریاست مسعود سلطانی فر بر منصب وزارت ورزش و جوانان جایگزین نصرالله سجادی در معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی این وزارتخانه شد.

در واکنش به اقدام شجاعی و حاج صفی فدراسیون فوتبال اما خواهان عذرخواهی این دو بازیکن شده بود و اعلام کرده بود تصمیم هایی در این رابطه گرفته خواهد شد اما تا این لحظه آن را رسانه ای نکرده بود.
 
حال باید دید با توجه به توجه های بین المللی نسبت به موضوع های اینچنینی واکنش فدراسیون فوتبال به فیفا که احتمالا برآیند نظر مدیریت کلان سیاسی و ورزشی کشور است، چه خواهد بود!
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان