arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

تازه‌ترین جزئیات از خسارات سیل در خراسان‌رضوی/ بازدید استاندار از مناطق سیل‌زده/ اسکان ۴۵۰ گرفتار در سیل؛ ۹ مفقودی نجات یافتند

عملیات امدادرسانی به مناطق سیل‌زده خراسان‌رضوی همچنان ادامه دارد و استاندار با حضور در این مناطق، از روند امدادرسانی به سیل‌زدگان بازدید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عملیات امدادرسانی به مناطق سیل‌زده خراسان‌رضوی همچنان ادامه دارد و استاندار با حضور در این مناطق، از روند امدادرسانی به سیل‌زدگان بازدید کرد.

به گزارش انتخاب، بارندگی‌های روز اخیر در استان خراسان‌رضوی سبب سیلاب در برخی مناطق استان از جمله کلات شد و در این میان عده‌ای نیز مفقود شدند و متاسفانه تعدادی جان خود را از دست دادند.

از نخستین ساعات وقوع سیلاب، تلاش‌ها و امدادرسانی‌ها از سوی نهادهای ذیربط در استان خراسان‌رضوی همچون هلال‌احمر، مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی آغاز شد و عملیات امدادرسانی همچنان نیز ادامه دارد.

حضور استاندار خراسان‌رضوی در مناطق سیل‌زده

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان‌رضوی که در ساعات اولیه سیل شهرستان‌های کلات و درگز در محل مناطق سیل‌زده حاضر شده است، در این زمینه اظهار داشت: شورای مدیریت بحران شهرستان‌ها در حال آماده‌باش است. روند کار امداد و نجات و جستجو طی شب گذشته تاکنون به طور مستمر ادامه یافته و وقفه‌ای در این عملیات ایجاد نشده است.

وی بیان کرد: همچنین 450 نفر از گرفتاران در سیل اسکان یافتند. همه نیازهای مربوط به تغذیه و اقامت آنها در شهرستان‌های کلات و درگز تامین و تعداد قابل توجهی از وسایل نقلیه گردشگران هم از میان گل و لای خارج شده است.

رشیدیان ادامه می‌دهد: ارزیابی میزان خسارات در بخش‌های مسکونی، کشاورزی و زیربنایی درحال انجام است که پس از بررسی‌ها مقدار خسارات اعلام می‌شود.

امدادرسانی هلال‌احمر در مناطق سیل‌زده

مجتبی محمودی، سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان‌رضوی اما در این زمینه می‌گوید: عملیات امدادرسانی به مناطق سیل‌زده شهرستان‌های درگز، کلات، سرخس و نیشابور همچنان ادامه دارد.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی افزود: براساس آخرین آمار و اطلاعات 38 نفر همچنان بر اثر سیل روز جمعه مفقود هستند که عملیات جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

محمودی خاطرنشان کرد: از این تعداد 25 نفر مربوط به روستاهای کلات، 12 نفر مربوط به روستاهای سرخس و یک نفر مربوط به یکی از روستاهای فریمان هستند.

نجات 9 مفقود شده سیلاب

رسول زارع، معاون هلال‌احمر خراسان‌رضوی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، 9 مفقود شده سیلاب روز گذشته در ارتفاعات روستای آق دربند سرخس نجات یافتند و عملیات امداد رسانی و یافتن 3 مفقود دیگر همچنان ادامه دارد.

آسیبی به میراث‌فرهنگی وارد نشده است

در همین حال، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی می‌گوید: سیلاب روز گذشته آسیبی به مناطق گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان‌های درگز و کلات وارد نیاورده است.

محمدرحیم رهنما ادامه می‌دهد: برای تردد گردشگران مشکلاتی در مسیرها ایجاد شده که با تلاش تمامی مسئولان ظرف روزهای آینده برطرف می‌شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان