arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

روسیه: احتمال وقوع درگیری نظامی بین آمریکا و کره شمالی بسیار بالاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه روسیه احتمال وقوع درگیری نظامی بین آمریکا و کره شمالی را بسیار بالا دانست.

به گزارش انتخاب به نقل از روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که احتمال وقوع درگیری نظامی بین آمریکا و کره شمالی بسیار بالا است.

وی افزود: من معتقدم که خطر وقوع درگیری بسیار بالاست، به‌ویژه اینکه ما تهدیدات مستقیمی مبنی بر متوسل شدن به راهکار نظامی از سوی واشنگتن و پیونگ یانگ می‌شنویم.

لاوروف گفت: مسکو از اظهارات واشنگتن و پیونگ یانگ درباره حملات پیش‌دستانه و تلاش هر کدام از طرفین درباره رسیدن امور به این حد، نگران است.

وزیر خارجه روسیه افزود: اظهارات مطرح شده درباره ضرورت حمله پیش‌دستانه به کره شمالی و سخنان پیونگ یانگ درباره حمله به پایگاه نظامی آمریکا در جزیره گوام همچنان ادامه دارد، گفت: این وضعیت ما را نگران می‌کند.

لاوروف با بیان اینکه وی قصد سخن گفتن درباره اتفاقاتی که بعد از وقوع حملات پیش‌دستانه از سوی دو طرف رخ می‌دهد را ندارد، گفت: ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا چنین وضعیتی رخ ندهد.

وی تاکید کرد که مسکو خواهان کره شمالی هسته‌ای به عنوان دولتی که به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند نیست.

لاوروف گفت که طرح روسیه و چین برای حل موضوع کره شمالی، تعلیق متقابل است، یعنی کیم جونگ اون هرگونه آزمایش هسته‌ای یا شلیک موشک بالستیک را در ازای تعلیق مانورهای نظامی گسترده آمریکا و کره جنوبی تعلیق کند.

 دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه گفت که اگر کره شمالی عاقلانه رفتار نکند، گزینه‌های نظامی علیه این کشور کاملا آماده است.

ارتش کره شمالی بامداد چهارشنبه اعلام کرد در حال «بررسی طرح عملیاتی» برای حمله به مناطق اطراف جزیره «گوام» با موشک‌های بالستیک استراتژیک میان‌-دوربرد است.

این جزیره، میزبان پایگاه نیروی دریایی آمریکا و پادگان نیروی هوایی آندرسون است که بمب‌افکن‌های B-1B آمریکا در آن قرار دارند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان