arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۱۵ هزار بنگاه در سال جاری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در سال ۹۵، به بیش از ۲۴ هزار بنگاه کوچک و متوسط برای خروج از رکود حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان وام پرداخت شده، گفت: در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۱۵ هزار بنگاه راکد و نیازمند بازسازی تخصیص خواهد یافت.

به گزارش انتخاب، علی یزدانی در پیش خطبه‌های  نماز جمعه تهران به مناسبت  21 مرداد ماه روز حمایت از صنایع کوچک و متوسط گفت: در سه سال گذشته و با تصویب شورای فرهنگ عمومی یک نگاه ملی در جهت حمایت از این صنایع در قالب بنگاههای کوچک و متوسط در کشور ایجاد شده است.

وی افزود در تقویم بسیاری از کشورها نه در یک روز بلکه  یک هفته به موضوع صنایع کوچک اختصاص داده شده  البته حمایت از تولید، صنعت و بنگاههای کوچک و متوسط نبایستی محدود به یک روز باشد و همه در طول سال باید نسبت به این بنگاهها نگاه حمایتی داشته باشند.

به گفته یزدانی، سازمان صنایع کوچک و متوسط به عنوان زیر مجموعه وزرات صنعت معدن تجارت به دنبال حمایت از بنگاه و ایجاد زیر ساختهای مورد نیاز در تمامی نواحی صنعتی کشور می‌باشد.

وی با بیان اینکه در سال 94 رهبری فرمودند یکی از راههای حمایت از تولید داخل حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط است، خاطر نشان کرد، ایشان در سال 95 نیز فرمودند آن چیزی که در جامعه اشتغال و تحرک ایجاد و طبقات پایین را بهره مند میکند صنایع کوچک و متوسط است و به همین دلیل این صنایع باید تقویت شوند.

یزدانی ادامه داد، ایشان در سال 96 نیز فرمودند که نگاه ویژه به صنایع کوچک باید شکل بگیرد  و رسانه‌ها نیز بایستی در این میدان نقش آفرینی کنند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و متوسط گفت:  اقتصاد مقاومتی با مولفه های دورنزایی، مردمی بودن و برون گرایی از طریق حمایت از صنایع کوچک قابل دسترسی است. صنایع کوچک و متوسط با اشتغال زایی متوسط  50 تا 100 نفر در هر کارگاه  سیاستهای اعلامی از سوی رهبری را عینیت بخشیده اند.

معاون وزیر صنعت گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی به منظور رونق تولید، دستیابی به رشد اقتصادی 8درصدی، نرخ  تورم تک رقمی، توسعه صادرات، مدیریت هدفمند واردات، ایجاد فرصتهای شغلی جدید،  44 برنامه به وزارت صنعت ابلاغ نمود که از این میزان 5 برنامه با 24 زیر پروژه به سازمان ابلاغ شده است.

وی افزود، در غالب چنین سیاستهایی در سال 95، به بیش از 24 هزار بنگاه کوچک و متوسط  برای خروج از رکود و افزایش ظرفیت تولید حدود  17 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گفته معاون وزیر صنعت، در سال جاری نیز با هدف استمرار رونق تولید، حفظ و ایجاد اشتغال، 30 هزار میلیارد تومان برای 10 هزار بنگاه راکد و زیر ظرفیت و 5000 بنگاه که نیاز به نوسازی و بازسازی دارند تخصیص داده خواهد شد.

یزدانی ادامه داد، با مصوبه مجلس در خصوص وام اشتغال زایی  1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی امکان تخصیص تسهیلات با سود  زیر 10 درصد برای سرمایه گذاران برای توسعه صنایع کوچک و متوسط فراهم شده است.

وی در پایان گفت: سازمان صنایع کوچک و متوسط در 80 درصد شهرکهای صنعتی کشور  هیچ افزایش قیمتی را لحاظ نکرده و طرحهایی را برای افزایش بهره وری در این مناطق در دستور کار قرار داده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان