arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

حذف طلاق از شناسنامه زنان مطلقه به منزله کتمان ازدواج نیست/ کاهش اثرات منفی با حذف واژه طلاق از شناسنامه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام دولت در ارائه لایحه حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه تصمیم درست و تأثیرگذاری است.

به گزارش انتخاب به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم ملکان در مجلس، سلمان خدادادی با یادآوری تلاش دولت برای ارائه لایحه حذف طلاق از شناسنامه زنان مطلقه افزود: یکی از اثرات روانی و منفی در ذهن و وجود زنان واژه کلمه طلاق در شناسنامه است که البته واقعیت را کتمان نمی‌کند و در ازدواج‌های مجدد اثر منفی ندارد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه به منزله کتمان ازدواج نیست و این امکان وجود دارد تا در صورت لزوم از ثبت احوال استعلام صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: دولت در صدد ارائه لایحه‌ای است تا زمانی که ازدواج منجر به طلاق شد واژه طلاق از شناسنامه حذف شود تا اثرات منفی را بر زنان باقی نگذارد.

وی یادآور شد: زنان بعد از طلاق به همسر قبلی خود تعلق ندارند از این رو لزومی برای ذکر نام همسر در شناسنامه آنها وجود نخواهد داشت بر این اساس می‌توان با اتخاذ تدابیری واژه طلاق از شناسنامه حذف شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: نبود واژه طلاق اثرات مثبت روحی و روانی زیادی دارد و به نظر می‌رسد اقدام دولت در ارائه لایحه حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه تصمیم درست و تأثیرگذاری است.
نظرات بینندگان