arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

افزایش سهم‌ بخش خصوصی در ساخت آزادراه‌ها به ۱۰۰ درصد/ سرمایه‌گذار از این پس مجری هم می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون ساخت آزادراه‌ها با بیان اینکه در مشوق‌های جدید جذب سرمایه‌گذار خصوصی، مجری آزادراه همان سرمایه‌گذار خواهد بود، گفت: در قراردادهای جدید سرمایه‌گذاری آزادراهی، سهم بخش خصوصی به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش انتخاب، ‌سیدمحمدحسین میرشفیع در گفت‌وگو با فارس درباره جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های آزادراهی اظهار داشت:‌ استقبال ویژه‌ای از سوی سرمایه‌گذاران برای ساخت آزادراه‌ها وجود دارد و با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، استقبال مناسب پیش‌بینی می‌شود.

میرشفیع ادامه داد: در آزادراه‌ها ریسک سرمایه‌گذاری پایین است گرچه سود قابل پیش‌بینی بلندمدت است اما سود سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آزادراهی معقول است؛ بنابراین تلاش کرده‌ایم که در جذب سرمایه‌گذاری خصوصی و برای تشویق آنها کمترین تشریفات اداری داشته باشیم، ضمن آنکه مشوق دیگر ما این خواهد بود که مجری آزادراه همان سرمایه‌گذار خواهد بود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی زیادی برای اجرای پروژه‌ای آزادراهی استقبال کرده‌اند، گفت: تلاش می‌کنیم سهم دولت در ساخت آزادراه‌ها بسیار کاهش یابد و حتی سهم بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری به 100 برسد.

وی با اشاره به اینکه امکان جذب سرمایه‌گذار خارجی هم در پروژه‌های آزادراهی وجود دارد، اضافه کرد: در صورت اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی، مدل‌های سرمایه‌گذاری و نحوه بازگشت سرمایه مشخص است و ‌از سوی دولت ایران و بانک مرکزی نیز تضمین شده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت:‌ در قراردادهای جدید سرمایه‌گذاری آزادراهی سهم بخش خصوصی به 100 درصد افزایش یافته است. در این باره می‌توان به آزادراهی از بندر شهید رجایی به سمت سیرجان اشاره کرد که با سرمایه‌گذاری 100 درصدی بخش خصوصی ساخته می‌شود، همچنین آزادراه لامرد - پارسیان نیز با مشارکت 100 درصدی بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

میرشفیع با اشاره به تکمیل قطعه یک و دو آزادراه ارومیه - تبریز و ‌قطعه‌ای از آزادراه غرب اصفهان‌ یادآور شد: ‌ از سوی شرکت ساخت فهرستی از بزرگراه‌های قابل تبدیل به آزادراه در سراسر کشور، ‌‌به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است. چندین پروژه در این فهرست ‌در اولویت است و فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه‌ها انجام شده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها یادآور شد: ‌تبدیل‌ بزرگراه‌ها‌ به آزادراه، نیازمند استقبال ‌سرمایه‌گذار‌ بخش خصوصی است در این‌باره باید منتظر میزان استقبال سرمایه‌گذاران برای ورود به‌ پروژه‌‌ باشیم، البته در این حوزه مشوق‌های مناسبی هم برای جذب سرمایه‌گذار ارائه شده است.
نظرات بینندگان