arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

سفیر ایران در عراق: ۵ میلیارد دلار ظرفیت همکاری بین ایران و عراق وجود دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسجدی اظهار داشت: عراق کشور ثروتمندی است چرا که منابع غنی بسیاری دارد؛ اما بخاطر جنگ های مختلف نتوانسته است وارد عرصه سازندگی اقتصاد و بازسازی و پیشرفت شود.

به گزارش انتخاب؛ سفیر ایران در عراق گفت: ۵ میلیارد دلار ظرفیت همکاری بین ایران و عراق وجود دارد و می توان ظرفیت ها را افزایش داد.

ایرج مسجدی در نشست بررسی اولویت ها و چالش ها و راهکارهای ارتقای روابط ایران و عراق که عصر دیروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: مناسبات سیاسی و مشترکات می توانند زمینه ساز بهبود روابط ایران و عراق باشند.

او در ادامه گفت: امروز عراق یک کشور وارد کننده است و اقتصاد آن نیز مبتنی بر فروش نفت است؛ بنابراین کشور ثروتمندی است چرا که منابع غنی بسیاری دارد؛ اما بخاطر جنگ های مختلف نتوانسته است وارد عرصه سازندگی اقتصاد و بازسازی و پیشرفت شود.

مسجدی در خصوص راهکارهایی که می توان ارتباط ایران و عراق را مستحکم کرد توضیح داد: باید سعی کنیم جای پای محکمی در ابعاد مختلف اقتصاد، تجارت، صنعت، خدمات فنی و مهندسی، نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاه، سد، تونل، جاده، و روابط بازرگانی در سطوح مختلف در عراق داشته باشیم تا به روابط دو کشور عمق ببخشیم.

او با تاکید بر اینکه «در اقتصاد برادری و ایمان حرف اول را نمی زند» گفت: سود و زیان است که تعیین کننده ارتباطات است و و حرف اول را می زند.

سفیر ایران در عراق با اشاره به اینکه« ۵ میلیارد دلار ظرفیت همکاری بین ایران و عراق وجود دارد» گفت: می توانیم این ظرفیت ها را افزایش دهیم، به شرطی که نگاه سرمایه گذاری درستی داشته باشیم و در این زمینه ریسک پذیر باشیم.

مسجدی در ادامه اظهار داشت: مشکلات بیمه ها و تضامین باید حل شود تا بتوانیم توانمندی ها را در ارتباط با عراق افزایش دهیم.
 
 
منبع: انرژی امروز
 
نظرات بینندگان