arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

وزیر دفاع آمریکا: کره شمالی دست از اقداماتی بردارد که به پایان حکومت این کشور منجر شود

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا به کره شمالی هشدار داده که دست به اقداماتی نزند که به «پایان حکومت» این کشور منجر شود و همچنین برنامه تولید سلاح هسته‌ای خود را دیگر ادامه ندهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا به کره شمالی هشدار داده که دست به اقداماتی نزند که به «پایان حکومت» این کشور منجر شود و همچنین برنامه تولید سلاح هسته‌ای خود را دیگر ادامه ندهد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از رویترز، متیس روز چهارشنبه ۱۸ مرداد اظهار داشت: «جمهوری دمکراتیک خلق کره باید تصمیم بگیرد که خود را بیش از این منزوی نکند و تلاش‌های خود برای تولید سلاح‌های هسته‌ای را متوقف کند».

وی افزود: «اقدامات حکومت جمهوری دمکراتیک خلق کره به طرز بی‌شرمانه‌ای برتری‌جویانه است و اگر این حکومت آغازگر یک نبرد یا مسابقه تسلیحاتی باشد، شکست خواهد خورد».

پیونگ‌یانگ به دنبال تصویب تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه آن، رویکردی تهاجمی‌تر به خود گرفته و اعلام کرده است که طرح حمله احتمالی به جزیره گوام را در دست دارد، جزیره‌ای در اقیانوس آرام که ایالات متحده آمریکا اداره آن را برعهده دارد.

اما ساعاتی پس از این تهدید، وزیر دفاع آمریکا از حکومت کره شمالی خواست که مردم خود را به سمت نابودی نبرد. آقای متیس گفت: «جمهوری دمکراتیک خلق کره باید دست از اقداماتی بردارد که به پایان حکومت این کشور و نابودی مردم آن منجر شود».

وی سپس هشدار داد که «ایالات متحده اگرچه به تلاش‌های دیپلماتیک خود ادامه می‌دهد اما کره شمالی باید بداند که آمریکا و متحدان آن از دقیق‌ترین و نیرومندترین امکانات دفاعی و تهاجمی در زمین برخوردار هستند».

ساعاتی پیش از این اظهارات نیز دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا به کره شمالی گوشزد کرده بود که دیگر آمریکا را تهدید نکند و در غیر این صورت با آتش و خشمی مواجه خواهد شد که جهان تاکنون شاهد آن نبوده است.

ایالات متحده ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز در کره جنوبی دارد تا از این کشور در برابر تهدیدات همسایه شمالی آن محافظت کند. ژاپن نیز میزبان حدود ۵۴ هزار نیروی ارتش آمریکاست.

در این حال با افزایش تهدیدات کره شمالی، مقامات دفاعی کره جنوبی اعلام کرده‌اند که بمب‌ افکن‌های آمریکایی اوایل این هفته در آسمان کره جنوبی تمرین نظامی داشته‌اند.

به تازگی روزنامه واشینگتن‌پست گزارشی منتشر کرده که می‌گوید کره شمالی توانسته یک کلاهک هسته‌ای برای نصب روی موشک بالستیک تولید کند. هنوز هیچ مقام رسمی این گزارش‌ واشینگتن‌پست را تائید نکرده‌ است.

نظرات بینندگان