arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶

خس خس سینه نوزادان نشانه عفونت های ویروسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علت خس خس سینه در دوره شیرخوارگی بسیار متنوع است که شایع ترین آن، عفونت های ویروسی است.

به گزارش انتخاب به نقل از میزان، لیدا عطارد، فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی درباره خس خس سینه در دوره شیرخوارگی گفت: شمار بسیاری از شیرخواران ما به خس خس سینه مبتلا می شوند و خانواده ها را این مسأله نگران می کند که کودکشان مبتلا به آسم یا بیماری های جدی دیگری باشد.

وی با بیان اینکه علل خس خس سینه در دوره شیرخوارگی بسیار متنوع است، افزود: شایع ترین آن عفونت های ویروسی است که در فصل سرما شایع است. علاوه بر آن، موارد دیگری هم می تواند ایجاد خس خس سینه کند، از جمله وجود مشکلات فیزیولوژیکی دستگاه گوارش شیرخوارانی که مبتلا به ریفلاکس معده هستند و خس خس سینه در این گروه از شیرخواران، بسیار شایع است.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی در رادیو سلامت گفت: علت دیگر، ابتلا به بیماری های قلبی است به خصوص مواردی که خیلی شدید نیست و با مراجعه به پزشک برای یافتن علت خس خس سینه، تشخیص داده می شود .

وی در خصوص تشخیص آسم و آسیبهای تنفسی در کودکان زیر یکسال بیان کرد: اینکه بتوانیم آسم یا آسیب های تنفسی در نوزادان و شیرخواران زیر یک ساله را به درستی تشخیص دهیم، تردید است مگر شواهد بسیار جدی و قوی در دست باشد.

عطارد در پایان اظهارداشت: بنابراین خانواده ها با مراجعه به پزشکشان می توانند به علت خس خس سینه فرزندشان آگاه شوند و برای درمان آن اقدام کنند.
نظرات بینندگان