arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

فرنگی‌کاران جوان تاریخ‌ساز شدند/ قهرمانی ایران در جهان با ۳ طلا، یک‌ نقره و یک‌ برنز

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با نمایشی تحسین‌برانگیز با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و یک برنز برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با نمایشی تحسین‌برانگیز با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و یک برنز برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

به گزارش انتخاب، در ادامه رقابت‌های ۴ وزن دوم کشتی فرنگی جوانان جهان در تامپره فنلاند و در روز پایانی این رقابت‌ها، امین کاویانی‌نژاد در وزن ۶۶ کیلوگرم سومین و آخرین مدال طلای ایران در این مسابقات را بر گردن آویخت. آرمان علیزاده در وزن ۸۴ کیلوگرم به مدال نقره رسید و امین میرزازاده در سنگین وزن صاحب گردن آویز برنز شد تا با احتساب دو مدال طلای روز نخست که توسط پویا دادمرز در وزن ۵۰ کیلوگرم و کرامت عبدولی در وزن ۶۰ کیلوگرم به دست آمد، تیم ایران در نهایت در میان ۴۳ کشور شرکت‌کننده با ۳ طلا، یک نقره و یک برنز و ۵۷ امتیاز بالاتر از روسیه ۵۴ امتیازی بر سکوی نخست جهان قرار گیرد.

در جریان رقابت‌های پایانی ۴ وزن دوم، امین کاویانی نژاد نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی مقابل ماخوز آمویان نفر سوم جوانان اروپا از ارمنستان با نتیجه ۳ بر ۳ به پیروزی رسید و سومین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

کاویانی‌نژاد پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس مقابل پلتوکانگاس از فنلاند با حساب ۴ بر یک به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر 9 آمانتور اسماعیلوف از قرقیزستان را شکست داد و گام به نیمه نهایی گذاشت. کاویانی‌نژاد در دیدار نیمه نهایی نیز موفق به شکست 3 بر 2 میاخدی یاخیائف از روسیه شد و به فینال رسید.

در وزن ۸۴ کیلوگرم آرمان علیزاده عبدولی در دیدار فینال و برای کسب مدال طلا به مصاف آلکساندر کوماروف، قهرمان جوانان اروپا و نوجوانان جهان و اروپا از روسیه رفت و در پایان با حساب ۸ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید تا روسیه تنها مدال طلای خود در این رقابت‌ها را دشت کند.

علیزاده پیش از این در دور اول مقابل پاجورا از کشور استونی با نتیجه ۱۲ بر ۳ به برتری رسید و در دور دوم نیز ۹ بر ۴ متسوماکی از فنلاند را برد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. علیزاده در این مرحله با نتیجه 3 بر صفر مقابل ولادیمیر استویچف از بلغارستان به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی برای حضور در فینال به مصاف نیکیتا کِلیموویچ، نایب قهرمان اروپا از بلاروس رفت و در پایان با نتیجه 13 بر 3 به برتری رسید و فینالیست شد.

اما در وزن ۱۲۰ کیلوگرم، امین میرزازاده آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها بود که در دیدار رده بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف گئورگی گادژینوف، نایب قهرمان جوانان اروپا از روسیه رفت و در پایان با ضربه فنی به برتری رسید و مدال برنز را بر گردن آویخت.

میرزازاده پیش از این در دور نخست مقابل عزیزاف از تاجیکستان با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید. وی در دور دوم و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل آرتور ویتی‌تین از استونی ۳ بر صفر پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید.میرزازاده در این مرحله مقابل پاتاریدزه از گرجستان و قهرمان جوانان جهان 4 بر یک شکست خورد و با توجه به صعود رقیبش به دیدار فینال، راهی گروه بازنده‌ها شد.میرزازاده در این مرحله با نتیجه 9 بر یک مقابل لئونارد بری، نفر سوم جوانان اروپا از رومانی به پیروزی رسید و راهی دیدار رده‌بندی شد.

دیگر نماینده ایران در روز پایانی این رقابت‌ها، محمدجواد رضایی در وزن ۵۵ کیلوگرم بود که در دور نخست سوبولفسکی از اوکراین را ۹ بر صفر شکست داد. وی در مرحله یک هشتم نهایی نیز مقابل رینات بالتاشف از قزاقستان با نتیجه 9 بر صفر پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید اما در مبارزه سوم مقابل تیگران مینیاسیان از ارمنستان 10 بر یک شکست خورد و با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه‌نهایی، رضایی به عنوان هفتمی جهان بسنده کرد.

در روز نخست این رقابت‌ها نیز پویا دادمرز در وزن ۵۰ کیلوگرم و کرامت عبدولی در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال طلای جهان رسیدند و شربی نیازی در وزن ۷۴ کیلوگرم و نوروزی در وزن ۹۶ کیلوگرم از رسیدن به مدال بازماندند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان