arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

منصوریان چه بلایی سر استقلال آورده است؟

علی منصوریان همان است که باید باشد. یک مربی کم تجربه ، عاشق سکوها، بازی با دوربین، تیتر اول خوب و حالا کمی هم مغرور.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رضا مردمی: علی منصوریان همان است که باید باشد. یک مربی کم تجربه ، عاشق سکوها، بازی با دوربین، تیتر اول خوب و  حالا کمی هم مغرور.

البته 6 گلی که از العین امارات خورد کمی غرورش فروکش کرد ولی هنوزهم باد غرور پیروزی اتفاقی بر پرسپولیس در داربی برگشت فصل گذشته توی سینه جلو آمده او نمایان است.

او امسال برای اینکه از زیر فشار انتقادات خارج شود یک مربی بدنساز خوب خارجی را به خدمت گرفته و تاثیر این مربی را می توان روی بدن بازیکنان استقلال مشاهده کرد و یقینا در ادامه بدنهای استقلالی ها را آماده تر هم خواهیم دید.

آمادگی جسمانی یک طرف داستان است و تاکتیک مربی ، مهره چینی ، بازیخوانی ، استفاده از مهره ها در جای خودشان و هزار فوت کوزه گری طرف دیگر.

علی منصوریان یک شمه ای از اینها را دارد اما ناپختگی و غرورش بیش از اینهاست.

غرور او تا جایی است که قبل از بازی با استقلال خوزستان باد به غبغب می اندارد و می گوید هواداران به ورزشگاه بیایند تا تیم واقعی و دوست داشتنی علی منصوریان را نشان دهم!

بعد از بازی تماشاگران برای همین بغض شان ترکید و جواب ادعای منصوریان را با متلکی که خود منصوریان مطرح کرده بود را دادند.

اما استقلال واقعی همینه ؟! علی منصوریان البته کمی خوش  شانس هم هست. هر موقع قرار است اتفاق بیفتد و او را عزل کنند یک اتفاق خوب دیگر  رقم می خورد و او ماندگار می شود.البته عوامل و ابزار اینکار را هم دارد.

رستوانهای و فست فودهای زنجیره ای و حضور برخی لیدرهای معروف و تاثیر گذار در کنار  منصوریان و چلوکباب و فست فود و همه جوره با ایشان دمخور بودن از عوامل ثبیت موقعیت منصوریان است.اما همه اینها تا جایی جواب می دهد که افکار عمومی احساس نکنند که دارند بازی می خورند.

به محض اینکه افکار عمومی آنچه را می بینند با گفته ها و ادعاهای سرمربی همخوانی نداشته باشد تاج و تخت بزرگترین مربیان هم بر باد می رود.

منصوریان که سهل است ، بزرگتر از او روی این نیمکت اشک ریزان رفته اند. کسانی که هزار بار محبوب تر و معروف تر و بزرگتر از منصوریان بوده اند.

اینها را می گوییم تا منصوریان تصور نکند تحت هر شرایطی ماندنی است. با این حال، دوست داریم مربیان جوانی مثل منصوریان در فوتبال باشگاهی ما نتیجه بگیرند. هر چه باشد منصوریان سابقه ای ملی و ریشه ایی باشگاهی و فوتبالی دارد و تا حدودی از مربیان سازنده و سلامت ایران است. حداقل اینکه جوانها را میدان می دهد و این برگ برنده منصوریان است، البته اگر دستیارانی بهتر و دارای تجربه فنی بیشتر را بخدمت گیرد.         
 
رضا مردمی / کارشناس فوتبال
نظرات بینندگان