arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

رئیس قوه قضاییه خطاب به روحانی: از هیچ کمکی به شما دریغ نمی‎کنم

رییس دستگاه قضا ضمن تبریک به رییس جمهور از خداوند خواست تا به او کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس دستگاه قضا ضمن تبریک به رییس جمهور از خداوند خواست تا به او کمک کند.

به گزارش انتخاب، آیت الله صادق آملی‎لاریجانی رئیس قوه قضاییه در سخنانی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی از رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، تقدیر کرد و با خوشامدگویی به مهمانان این مراسم، اظهار داشت: از حضور پرشکوه مردم در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری سپاسگذارم که جمهوریت نظام را به رخ جهانیان رسانیده و نشان دادند که با اعتقاد راسخ پای آرمان های نظام ایستاده اند.
 
به گفته وی، امروز نظام جمهوری اسلامی با حضور مردم در صحنه به حیات عزت مندانه خود ادامه می دهد و مسئولین بر اساس اصل 6 قانون اساسی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از سوی مردم انتخاب می شوند. دولت نیز مکلف است همه امکانات خود را برای جلب مشارکت مردم به کار گیرد.
 
وی سپس به عنوان رییس قوه قاضییه گفت: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به تمئن غنی خود از کشورهای بزرگ جهان است که علی رغم دشمنی استکبار جهانی توانسته سکاندار مردم سالاری دینی در منطقه و جهان و مبتنی بر آرای مردم باشد. فلسفه سیاسی ما دقیق و ارزشی است و از پارادوکس های نظام لیبرال دموکراسی خالی است. با تحلیف در این مجلس باشکوه دوره جدیدی در این کشور آغاز می شود.
 
لاریجانی متن سوگند رییس جمهور را مهم خواند چرا که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی خواهد شد. پاسداری از این دو رکن اصلی، اصولی دارد. اصول قانونم اساسی با مداقه مجلس خبرگان قانون اساسی تعیین و با رای مردم به تایید ملت رسیده است. بنیادی ترین اصول قانون اساسی، هویت توحیدی آن است. نظام ما در سیاست خارجی، جز خدا از هیچ قدرتی نخواهد ترسید. در نظام توحیدی، عزت را باید نزد خدا جست. بر اساس این نگاه توحیدی، هدف از حکومت رشد دادن ملت در راه خدا و فراخواندن به عدالت است.
 
رئیس قوه قضاییه از برنامه ها و راهبردهای نظام جمهوری اسلامی سخن گفت و به روحانی تبریک گفت و افزود: نیک بنگرید که تلاش ها و اقدامات شما در ترازوی نظام توحیدی چگونه است و هر قدمی که بردارید، مسئولان نظام همکار شما خواهند بود. من به عنوان رییس قوه قضاییه هر خدمتی از من میسر باشد دریغ نخواهم کرد. خداوند در این طریق دشوار یار و مددکار شما باشد.
نظرات بینندگان