arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

اعضای کابینه جدید دولت پاکستان معرفی شدند؛ «خواجه آصف» وزیر امور خارجه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از آنکه اعضای پارلمان پاکستان، شاهد خاقان عباسی را به عنوان نخست وزیر انتخاب کردند وی اعضای کابینه خود را معرفی کرد که بعد از ادای سوگند امروز کار خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، بعد از اینکه اعضای پارلمان پاکستان شاهد خاقان عباسی را به عنوان نخست وزیر انتخاب کردند وی اعضای کابینه خود را معرفی کرد که بعد از ادای سوگند امروز کار خود را آغاز می‌کنند.

کابینه پاکستان از 43 وزیر تشکیل شده که شامل 27 وزیر ایالتی و 16 وزیر برای اداره امور کشور هستند.

مهمترین وزرای کابینه جدید پاکستان عبارتند از «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه، «احسن اقبال» وزیر کشور، «خرم دستگیر خان» وزیر دفاع، «اسحاق دار» وزیر اقتصاد، «سردار محمد یوسف» وزیر امور مذهبی، «مریم اورنگزیب» وزیر اطلاع رسانی و «دانیال عزیز» وزیر امور کشمیر.

اعضای کابینه جدید نسبت به کابینه نواز شریف بیشتر هستند زیرا وی با 20 وزیر ایالتی و 9 وزیر برای اداره امور کشور دولت را سرپرستی می‌کرد با این تفاوت که مشاوران زیادی داشت.

مراسم تحلیف اعضای کابینه پاکستان در دفتر ریاست‌جمهوری انجام شود و همه اعضای کابینه در برابر ممنون حسین رئیس جمهور این کشور سوگند یاد کردند.

به گزارش روزنامه جنگ،اعضای پارلمان و مجلس سنای پاکستان در مراسم تحلیف اعضای جدید کابینه شرکت داشتند.

کابینه دولت پاکستان برای اولین بار از زمان به قدرت رسیدن حزب مسلم لیگ در این کشور در سال 2013 تاکنون یک وزیر امور خارجه رسمی و تمام وقت به دست می‌آورد.

این اتفاق یک هفته بعد از آن می‌افتد که نواز شریف، نخست وزیر برکنار شده پاکستان از سوی دادگاه عالی این کشور سلب صلاحیت شد.
نظرات بینندگان