arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶

وزیر نیرو: مشکل بحران آب در کشور جدی است / کاهش متوسط بارندگی ها

وزیر نیرو گفت: مشکل بحران آب به دلیل کاهش منابع و مصرف بی رویه در کشور جدی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نیرو گفت: مشکل بحران آب به دلیل کاهش منابع و مصرف بی رویه در کشور جدی است.

به گزارش انتخاب، حمید چیت چیان پیش از ظهر جمعه در آیین بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه خوی با بیان اینکه در حال حاضر مسئله آب مشکل حادی در کشور است اظهارداشت: متاسفانه با وجود این مشکل شاهد مصرف بی رویه منابع آبی هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون متوسط بارندگی کمتر از یک سوم است اظهار داشت: در سال های اخیر با خشکسالی مواجه شده ایم تا جایی که میزان متوسط بارندگی در کشور از ۲۵۰ میلی متر به ۲۴۰ میلی متر کاهش پیدا کرده است.

چیت چیان با تاکید بر اینکه در شرایط بحران آب، به موضوع مدیریت آب در تمامی بخش از جمله کشاورزی و صنعت باید توجه جدی شود افزود: در حال حاضر درجه حرارت دما در کشور به دلیل وقوع پدیده گرمایش زمین و تغییر اقلیم بالا رفته است در نهایت بارش کمتر و تبخیر بیشتر و درنتیجه منابع آبی در اختیار کمتر شد.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهمی که دولت تدبیر و امید به آن توجه داشته توسعه شبکه فاضلاب و تصفیه فاضلاب بود گفت: در این دولت ۴۲ تصفیه خانه فاضلاب جدید اجرایی شده و به مدار بهره برداری رسیده است.

چیت چیان در خصوص ورود پساب های بدون تصفیه شده فاضلاب در محیط عنوان کرد: اگر فاضلاب بدون تصفیه در محیط رها شود سلامتی انسان ها با خطر جدی مواجه خواهد شد و علاوه آن به میزان زیادی منابع آب هدر خواهد رفت.
منبع: مهر
نظرات بینندگان