arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶

چه مقدار اضافه وزن در سال جایز است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون مرکز تحقیقات چاقی و عادات غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران به جزئیات اضافه وزن جایز برای افراد در طول ۳۶۵ روز سال پرداخت.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، شیرین حسنی رنجبر با اشاره به اینکه برای یک انسان در سال اضافه وزن به مقدار 200 گرم طبیعی است، اظهار داشت: ولی افراد غالباً در سال، دو کیلو اضافه وزن پیدا می‌کنند که طی 5 سال برابر با 10 کیلو اضافه وزن و در نهایت باعث چاقی می‌شود.

رنجبر با اشاره به اینکه عوامل چاقی شامل مباحث ژنتیکی، عوامل محیطی، کم خوردن میوه و سبزیجات، مصرف فست‌فودها، وعده‌های غذایی نامناسب، زیاد نشستن مقابل تلویزیون و استفاده بیش از اندازه از بازیهای رایانه‌ای و روش‌های غلط تغذیه‌ای  است، توضیح داد: مثلاً مصرف فقط یک وعده غذای پُرحجم در یک روز درست نیست.

این متخصص غدد با اشاره به تحقیقی درباره مصرف فقط یک شکلات کوچک در استرالیا که در یک سال همان شکلات کوچک باعث اضافه وزن 4کیلویی شد، تصریح کرد: 80 درصد مبتلایان به دیابت، چاق هستند، همچنین هم‌اکنون در دنیا 500 تا 700 میلیون چاق زندگی می‌کنند.

تفاوت اضافه وزن با چاقی

گفتنی است، اضافه وزن به 10٪ وزن اضافه بر وزن سلامت و چاقی به 20٪ وزن اضافه بر وزن سلامت گفته می‌شود. هرچه وزن بالاتر باشد، خطر آن برای سلامت بیشتر است.
نظرات بینندگان