arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

۵۰ هکتار منطقه میانکاله در آتش سهل‌انگاری گردشگران سوخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حدود ۴۰ تا ۵۰ هکتار منطقه میانکاله سه شنبه گذشته دچار حریق شد، گفت: این آتش‌سوزی که متاسفانه براساس سهل‌انگاری گردشگران عبوری به وقوع پیوست به سختی از سوی محیط بانان منطقه کنترل و مهار شد.

 به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، علی تیموری درباره جزییات آتش‌سوزی وسیع در منطقه حفاظت شده میانکاله استان مازندران اظهار کرد:عملیات اطفای حریق به‌سرعت و با هوشیاری محیط زیست استان مازندران و سایر مسئولان ذیربط انجام گرفت که امیدواریم دیگر شاهد آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده و جنگل‌ها نباشیم.

مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست افزود: خوشبختانه آتش‌سوزی به سرعت و در ساعات اولیه مهار شد و آسیبی هم به گونه‌های جانوری در این منطقه وارد نیامد.

تیموری درباره علت اصلی آتش‌سوزی ساعات گذشته در میانکاله گفت: علت اصلی در حال بررسی است اما شواهد نشان می‌دهد که سهل‌انگاری گردشگران عبوری همچنین خشک بودن پوشش گیاهی به همراه وزش بادهای گرم باعث حریق و گسترش آن شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست،وی تصریح کرد: امیدواریم تمامی گردشگران عبوری از مناطق حفاظت شده و جنگل‌ها به توصیه‌های مطرح شده نسبت به عدم بروز حریق در این فصل دقت عمل را داشته باشند چرا که یک حریق در مناطق زیست محیطی و مراتع و جنگلها خسارات جبران ناپذیری را به‌دنبال دارد.
نظرات بینندگان