arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

وجود ۳۵۰ هزار نفر بیمار سرطانی در کشور/ سالانه ۹۰ هزار نفر بر مبتلایان به سرطان اضافه می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر بهداشت گفت: هم‌اکنون ۳۵۰ هزار نفر بیمار سرطانی در کشور داریم که سالانه ۹۰ هزار نفر به این تعداد اضافه می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، سید محمدهادی ایازی ظهر امروز در دومین همایش خیرین سلامت آذربایجان غربی که در محل آمفی تئا‌تر بانک صادرات برگزار شد اظهار داشت: مقوله سلامت مورد توجه تمام دولت‌هاست و به سبب ویژگی خاصش دولت‌ها نیز در تلاش‌اند تا زمینه را برای مشارکت مردم فراهم کنند.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت بیان کرد: این مشارکت مردمی می‌تواند به شکل‌ها و انواع مختلف از جمله توسعه زیر ساخت‌ها و مشارکت برای سلامت آحاد مردم انجام شود. همه دولت‌ها به دنبال فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در این عرصه هستند که این رویکرد در دولت یازدهم مقداری نهادینه‌تر شد.

ایازی گفت: در مدت 4 سال فعالیت دولت یازدهم مقرر شده 21 هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت‌های بیمارستانی اضافه شود اما خوشبختانه بیش از این مقدار و بالغ بر 24 هزار تخت بیمارستانی اضافه شد و بالغ بر 45 هزار تخت بیمارستانی نیز مرمت و بازسازی شد.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت تصریح کرد: در نقاط محروم و روستایی نیز بالغ بر 2 هزار خانه و مرکز جامع سلامت با کمک دولتمردان و خیرین ساخته شد و ظرفیت خوبی را در حوزه درمان و بهداشت کشور ایجاد و بخشی از مشکلات را در این حوزه برطرف کرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه امروزه در نقاط مختلف شاهد حضور خیرین هستیم و در ساخت مراکز درمانی نیز کمک بسیاری کرده‌اند و این پروژه‌ها با سرعت بسیار بالایی در حال انجام است.

ایازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 875 خیریه حوزه سلامت در سطح کشور وجود دارد و 400 درمانگاه و 42 بیمارستان در سطح کشور به دست خیرین اداره می‌شود و بسیاری از بیمارستانها و مراکز توسط خیرین ساخته شده و در حال حاضر نیز برخی دیگر در حال ساخت است.

وی گفت: 620 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت در سطح کشور وجود دارد که برخی از آن‌ها شعبه‌های مختلف خود را نیز در استان‌ها دارند و برخی نیز حدود نیم قرنی می‌شود که در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت بیان کرد: سال قبل در حوزه سرطان نیز شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های سلامت با حضور 64 سازمان مردم نهاد ایجاد شد.

ایازی افزود: هم اکنون 350 هزار بیمار سرطانی در کشور داریم که سالانه 90 هزار به آن اضافه می‌شود و اگر مشارکت مردم نباشد دغدغه‌های آن‌ها را نمی‌توان حل کرد و دولت قادر نیست که به تنهایی این مشکلات را برطرف کند.

وی گفت: امسال  212 گروه جهادی در نقاط مختلف کشور حضور پیدا کرده و به مردم خدمت می‌کنند و در همین هفته نیز حدود 80 کلینیک سیار دندانپزشکی در سطح کشور توزیع شد که به نقاط محروم اعزام می‌شوند و دندانپزشکان داوطلب در مناطق محروم حضور پیدا می کنند.

ایازی تاکید کرد: لازم است خیرین تنها در توسعه مراکز درمانی فعال نباشند بلکه در حوزه مراکز پیشگیری نیز فعال شوند چراکه اگر سرمایه گذاری کنیم در برخی از زمینه‌های پیشگیری برخی از بیماری‌ها از بین می‌رود مانند فلج اطفال که مشکلات آن برطرف شده است.
نظرات بینندگان