arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

امیر قطر: مواضع اخیر برخی از کشورهای عربی، ما را قوی‌تر کرد

امیر قطر در اشاره به رویکردهای خصمانه برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و همچنین مصر در قبال دوحه، اعلام کرد که پس از این تحولات، قطر قوی‌تر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امیر قطر در اشاره به رویکردهای خصمانه برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و همچنین مصر در قبال دوحه، اعلام کرد که پس از این تحولات، قطر قوی‌تر شده است.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، "تمیم بن حمد آل ثانی"، امیر قطر در سخنانی در جلسه کابینه این کشور بار دیگر بر آمادگی دوحه برای حل بحران موجود در روابط با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از راه گفتگو و بدون دیکته کردن و دخالت در حاکمیت ملی و امور داخلی کشورها تاکید کرد.

تمیم بن حمد آل ثانی تاکید کرد، پس از آنچه در ژوئن ۲۰۱۷ (تاریخ آغاز بحران میان دوحه با عربستان، امارات، بحرین و مصر) رخ داد، قطر قوی‌تر شده است.

وی افزود: قطر در ژوئن ۲۰۱۷ برای ما و همه با قطر سابق تفاوت پیدا کرده است، ما تاریخی داریم که به آن افتخار می‌کنیم و آن را بزرگ می‌داریم اما آنچه در ژوئن رخ داد، ما را قوی‌تر کرده و ما را به سوی تلاش‌های بیشتر در راستای منافع کشور سوق داده است.

امیر قطر تصریح کرد: اگر برای دستیابی به توافقی تلاش می‌شود، باید این توافق شامل حال همه طرف‌ها و بدون دیکته کردن و دخالت در حاکمیت ملی و امور داخلی کشورها باشد.

وی در ادامه بار دیگر بر اهمیت مرحله آتی و ادامه تلاش‌ها و اقدامات دوحه در راستای اجرایی شدن چشم انداز ملی قطر برای سال ۲۰۳۰ و نیز پروژه‌های توسعه‌ای اصلی مربوط به این چشم انداز به بهترین وجه ممکن تاکید کرد و گفت: آنچه دراین مورد اهمیت دارد، آن است که ما در تمامی زمینه‌ها از امنیت ملی گرفته تا اقتصاد و غذا و دارو به خودمان متکی باشیم.

تمیم بن حمد آل ثانی گفت: اولویت ما در مرحله آتی تمرکز بر تلاش‌های داخلی و تقویت جبهه‌های ملی داخلی در زمینه‌های اقتصادی، امنیتی، بهداشتی و آموزشی است.

چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر در تاریخ پنجم ژوئن گذشته با متهم کردن قطر به "حمایت از تروریسم"، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرده و اقداماتی را برای تحریم این کشور در پیش گرفتند. اما دوحه اتهامات مطرح شده از سوی این کشورها را به شدت رد کرده است.

در تاریخ بیست و دوم همان ماه چهار کشور عربی مذکور لیستی شامل ۱۳ درخواست از جمله تعطیلی شبکه ماهواره‌ای الجزیره را ارائه کردند اما دوحه این خواسته‌ها را نپذیرفته و آنها را مواردی غیر واقعی و غیر قابل اجرا دانسته است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان