arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

ورود بیش از ۸ هزار زائر ایرانی به مدینه / شروع اعزام‌ها به مکه مکرمه از شنبه آینده

رئیس ستاد مدینه منوره به روند اعزام زائران حج تمتع اشاره کرد و گفت: تا ظهر امروز بیش از هشت هزار نفر از زائران ایرانی وارد مدینه منوره شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس ستاد مدینه منوره به روند اعزام زائران حج تمتع اشاره کرد و گفت: تا ظهر امروز بیش از هشت هزار نفر از زائران ایرانی وارد مدینه منوره شده‌اند.

به گزارش انتخاب؛ اکبر رضایی عصر امروز از ورود بیش از هشت هزار زائر ایرانی تا ظهر چهارشنبه به مدینه منوره خبر داد و اظهار کرد: عملیات حج و اعزام زائران ایرانی کشورمان به مدینه منوره بی وقفه و روان در حال انجام است .

وی ادامه داد: بحمدالله همه زائران کشورمان در سلامت کامل هستند و طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده  زائران بتدریج وارد مدینه منوره می‌شوند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته و ندارد.

رئیس ستاد مدینه منوره همچنین از برگزاری چندین جلسه هماهنگی میان مسئولان ستاد مدینه  با مسئولان سعودی در بخشهای مختلف فرودگاهی، گمرک و .... برای تبادل نظر و هماهنگیهای لازم خبر داد و گفت : باوجود نبود روابط دیپلماتیک میان دوکشور، شاهد همکاری خوبی از سوی طرف وزارت حج عربستان  برای فراهم کردن زمینه سفر زائران کشورمان به سرزمین وحی هستیم .

رضایی در پاسخ به پرسشی درباره اسکان زائران کشورمان در مدینه منوره اظهار کرد: ‌براساس هماهنگی های انجام شده، زائران در 23 هتل مدینه منوره اسکان داده شده‌اند .

وی همچنین از اعزام نخستین گروه از زائران کشورمان به مکه مکرمه در شنبه آینده خبر داد و افزود: براساس هماهنگیها و برنامه‌های از پیش طراحی شده ، همه عوامل اجرایی و کارگزاران حج مستقر شده‌اند و آماده خدمات رسانی به ضیوف الرحمن هستند.

رئیس ستاد مدینه منوره تصریح کرد:  هماهنگی‌های لازم نیز برای انتقال زائران و وسایل آنها به مکه مکرمه انجام شده است.

رضایی همچنین به انجام اقدامات لازم برای "‌زیارت دوره " (‌ زیارت از اماکن مقدسه در مدینه منوره )‌ اشاره کرد و گفت : زائران کشورمان در سومین روز اقامت در مدینه به زیارت دوره خواهند رفت و تدابیر لازم برای نقل و انتقال درون شهری زائران اتخاذ شده است.

وی درباره پخت و توزیع غذا بین زائران کشورمان در مدینه منوره گفت :‌ آشپزخانه‌های "‌زین "‌و "‌دخیل "‌ به ترتیب از چهارم و ششم مرداد ماه کار پخت غذا برای زائران کشورمان را آغاز کرده‌اند و در حال حاضر با توجه به شمار زائران کشورمان که در مدینه منوره مستقر هستند، روزانه بالغ بر 16 هزار وعده غذایی برای ناهار و شام حجاج در این آشپزخانه‌ها طبخ می‌شود.

رئیس ستاد مدینه منوره اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای توزیع غذای بین راهی میان زائرانی که از مدینه به مکه مکرمه منتقل خواهند شد نیز انجام شده است .

رضایی همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات عربستان از سوی زائران کشورمان، ‌ابراز امیدواری کرد با همکاری و رعایت قوانین از سوی زایران‌ شاهد برگزاری حجی مطلوب باشیم.

 وی همچنین به برگزاری جلسات مستمر میان مسئولان بخشهای مختلف ستاد مدینه برای انجام تبادل نظر و هماهنگی‌های لازم اشاره کرد و گفت : در این نشستهای کاری، مسئولان بخشهای مختلف از جمله اسکان، تغذیه، حمل و نقل و ... ضمن بیان آخرین گزارش اقدامات انجام شده، هماهنگی‌های لازم را برای ارائه خدمات بهتر به زایران انجام خواهند داد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان