arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶

دادستان کل کشور: نظارت‌های سیستمی بر دادسرا‌ها را به جریان انداخته‌ایم/ بسیاری از مردم از نحوه برخورد در دستگاه‌های مختلف راضی نیستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان کل کشور حفظ کرامت ارباب رجوع را در دستگاه‌های مختلف اجرایی، قضایی، شهرداری‌ها، شورا‌ها و تمامی مراکزی که با مردم سر و کار دارند، لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: آسیب‌شناسی‌ها و بررسی گزارش‌ها نشان می‌دهد که متاسفانه بسیاری ازمراجعه کنندگان از نحوه برخورد در برخی از دستگاه‌ها اعم از دولتی، قضایی و نهادهایی مانند شورا‌ها و شهرداری‌ها راضی نیستند.

به گزارش انتخاب، حجت الاسلام منتظری در مراسم تودیع و معارفه معاون قضایی دادستان کل در مبارزه با مواد مخدر با تبریک دهه کرامت و با تاکید بر حفظشان و کرامت مردم در نظام اسلامی گفت: مردم حقیقتا ولی نعمت ما هستند و اگر حاکمیت از مردم جدا شود هیچ ندارد.

منتظری با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) در خصوص لزوم محبت و توجه به کرامت مردم گفت: امام رضا (ع) می‌فرماید که التودد الی الناس نصف العقل یعنی که مهربانی و محبت به مردم نیمی از خردمندی است که نشانگر اهمیت احترام و کرامت گذاشتن به مردم در جامعه اسلامی است.

او افزود: تجربه نشان داده است که اگر با مردم از در دوستی و محبت وارد شوید و با آن‌ها به خوبی صحبت کنید حتی اگر ذی حق هم نباشند با رضایت دادگاه‌ها و نهادهای اجرایی را ترک می‌کنند.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه معضل مواد مخدر موجب آسیب‌های فراوان می‌شود گفت: دادستانی کل کشور هم، می‌تواند و هم باید، نقش بیشتر و تاثیر گذارتری در زمینه مقابله با مواد مخدر و اصلاح قوانین آن داشته باشد و در این راه البته آماده همکاری بیشتر و نزدیک‌تر با ستاد کل مبارزه با مواد مخدر است.

او تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر هم می‌توانست و می‌تواند بهتر از گذشته کار کند و البته ما منکر زحمات آن‌ها نیستیم و اگر انتقادی هم از مجموعه این ستاد و دیگر ستاد‌ها می‌کنیم به منظور بهبود امور است.

منتظری در پایان با تاکید بر اینکه دادستانی کل کشور با کمبود نیرو و امکانات مواجه است افزود: با این حال در حد امکان و توان تلاش می‌کنیم و از جمله در بخش نظارت بر عملکرد دادسرا‌ها در کنار نظارت‌های دوره‌ای حضوری، نظارت‌های سیستمی را به جریان انداخته‌ایم و در حال تکمیل آن هستیم.

در این جلسه از زحمات محمد مهدی چراغیان معاون سابق دادستان کل کشور در مبارزه با مواد مخدر تقدیر و سعید عمرانی به عنوان معاون جدید در این بخش معرفی شد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان