arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶

دادستان قوچان: هیچ مجوزی برای کنسرت شهرام ناظری در قوچان صادر نشده بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان قوچان گفت: به‌رغم ادعای برگزارکنندگان برنامه کنسرت شهرام ناظری هیچ‌گونه مجوزی از سوی شهرستان در این مورد صادر نشده بود.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، رمضانعلی آذری ظهر امروز در جمع خبرنگاران پیرامون جزئیات دقیق دلایل لغو کنسرت شهرام ناظری اظهار داشت: ‌قوچان همواره به‌عنوان مهد موسیقی سنتی کشور مطرح بوده و هست و به جرات می‌توان گفت که قوچان  و هنرمندان قوچانی نقش بسزایی در پیشرفت موسیقی کشور داشته‌اند و به نوعی به هنر موسیقی کشور خدمت کرده‌اند.

دادستان قوچان با اشاره به سابقه برگزاری موفق چندین کنسرت در این شهرستان افزود: متاسفانه در ماجرای لغو کنسرت شهرام ناظری عده‌ای با نیات خاص قصد داشتند تا به نوعی مسئولان شهرستان را مخالف برگزاری این‌گونه برنامه‌های فرهنگی هنری جلوه دهند در صورتی که علاوه بر مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مبنی بر موافقت بر اجرای کنسرت موسیقی سنتی دیدگاه مسئولان شهرستان نیز موافق این موضوع جایگزینی و ترویج  تفریحات سالم در جامعه است.

آذری درباره به تشریح علل اصلی لغو این برنامه افزود: در این مورد باید چند نکته را در نظر گرفت اول اینکه به رغم ادعای برگزارکنندگان این برنامه هیچ گونه مجوزی از سوی شهرستان در این مورد صادر نشده بود و در جلسه‌ای که در تاریخ سی و یکم تیرماه سال‌جاری با مسئولان برگزاری این برنامه داشته‌ایم  طبق نامه کتبی موجود 8 ایراد اساسی در مخالفت با برگزاری کنسرت به دلیل نامناسب بودن مکان برگزاری به آنها اعلام شده بود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به رغم تذکرات داده شده به برگزارکنندگان، با بی‌توجهی به موارد یاد شده و با وجود مصاحبه چند روز پیش بنده با رسانه‌های شهرستان مبنی بر لغو این کنسرت در این مکان حاضر به اعلام لغو آن نشدند و حتی به پیشنهاد داده شده مبنی بر تغییر مکان کنسرت  نیز توجه نکرده‌اند و اقدام به بلیط فروشی کرده بودند.

دادستان قوچان با بیان نظر کارشناسان فنی شهرستان در مورد مکان برگزاری کنسرت اظهار داشت: نظر کارشناسان فنی شهرستان نیز تایید‌کننده عدم مناسب بودن این مکان است زیرا  این مکان صرفا با کاربری ورزشی تعریف شده و حتی جایگاه تماشگران نیز در آن دیده نشده و علاوه بر فرسودگی فاقد هرگونه امکانات رفاهی در شان برگزاری این مراسم بوده و اینکه برگزارکنندگان چه اصراری در برگزاری این مراسم در این مکان داشته‌اند جای بسی سوال  و پیگیری را دارد.

آذری  تاکید کرد: با توجه به شرایط  یاد شده متاسفانه  برگزارکنندگان این مراسم با بی‌توجهی و بی‌احترامی به قوانین اقدام به تجهیز مخفیانه این سالن ورزشی کرده بودند و از حدود دو هزار صندلی تدارک دیده شده در حدود 1000 صندلی را در این مکان چیده بودند که با اطلاع از این موضوع  مکان توسط مسئولان مربوطه پلمب شد.

وی افرود: متاسفانه عده‌ای که شاید بتوان از آنها به هنرفروش نام برد صرفا با در نظر گرفتن مسائل مادی تنها به فکر جیب خود بوده‌اند و  قصد داشتند تا با استفاده از احساسات مردمی و مقابل قرار دادن مردم با مسئولان به‌نوعی عوام‌فریبی کرده و به مقاصد خود دست یایند که با هوشیاری مسئولان از این امر جلوگیری شد.
نظرات بینندگان