arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶

ادامه افزایش قیمت طلای جهانی در هفته جاری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌ گذاران نسبت به دورنمای کوتاه مدت طلا خوش‌بین بوده و افزایش بیشتر قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری را پیش بینی کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر یا ۷۱ درصد افزایش قیمت طلا تا پایان هفته جاری را پیش بینی کردند. در حالی که دو نفر یا ۱۴ درصد انتظار داشتند قیمت طلا کاهش پیدا کند و به همین میزان نیز نسبت به دورنمای این فلز ارزشمند در هفته جاری نظری نداشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌ گذاران، ۶۸۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۴۴۴ نفر یا ۶۵ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۸۳ نفر یا ۲۷ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند، در حالی که ۶۰ نفر یا ۹ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، ۷۲ درصد از کارشناسان وال استریت و ۵۸ درصد از سرمایه‌ گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند که نظر صحیحی بود. طلا روز جمعه تحت تاثیر نرخ ضعیف‌تر از حد انتظار تورم در آمریکا که به انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره لطمه زد و همچنین آزمایش موشکی کره شمالی که تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کرد، به بالاترین قیمت در شش هفته گذشته صعود کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۲۶۸.۸۴ دلار رسید و در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۷ درصد افزایش در ۱۲۶۸.۴۰ دلار بسته شد. طلا برای سومین هفته متوالی افزایش یافت.

از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون بدون در نظر گرفتن هفته گذشته، کارشناسان وال استریت ۱۸ بار از ۲۸ بار جهت حرکت قیمت طلا را به درستی پیش بینی کردند که میزان درستی پیش بینی آنها را به ۶۴ درصد می‌رساند. در مقابل، درستی پیش بینی سرمایه‌ گذاران با ۱۷ بار پیش بینی صحیح از ۲۷ بار، ۶۳ درصد بوده است.

آماری که روز جمعه منتشر شد، نشان داد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم بر مبنای سالانه ۲.۶ درصد رشد کرده که در مقایسه با سه ماهه اول بهبود ملایمی داشت. در حالی که انتظار می‌رفت آمار مطلوب رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا، از ارزش دلار پشتیبانی کرده و تقاضا برای طلا را کمتر کند، شاخص دلار آمریکا پس از انتشار این آمار همچنان در سطح پایین‌تری ایستاد و برای کل هفته ۰.۵ درصد کاهش نشان داد. شاخص دلار آمریکا از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸ درصد کاهش داشته است.

به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز، به نظر می‌رسد ضعف دلار آمریکا همچنان ادامه خواهد یافت و از سوی دیگر همزمان با محدود شدن عرضه، تقاضا برای طلای فیزیکی افزایش خواهد یافت.

اما باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز، انتظار دارد طلا بخشی از رشد اخیرش را در کوتاه مدت از دست دهد، زیرا به گفته وی آمار اقتصادی آمریکا چندان هم بد نبوده و احتمال تصحیح قیمت طلا وجود دارد.

رابین بیهار، تحلیلگر فلزات در بانک سوسیته جنرال در این باره به کیتکونیوز گفت: طلا احتمالا در معاملات هفته جاری تغییر چندانی نخواهد داشت و در محدوده کنونی معامله خواهد شد، زیرا با توجه به تعطیلات تابستانی، حجم معاملات کمتر می‌شود و قیمت طلا محرک چندانی برای افزایش یا کاهش نخواهد داشت.
نظرات بینندگان