arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶

برنی سندرز: از رویکرد ترامپ درباره ایران نگران هستم

یک سناتور دموکرات آمریکایی روز جمعه تصریح کرد که نگران رویکرد رئیس‌جمهور این کشور درباره ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک سناتور دموکرات آمریکایی روز جمعه تصریح کرد که نگران رویکرد رئیس‌جمهور این کشور درباره ایران است.

به گزارش انتخاب، «برنی سندرز»، سناتور دموکرات آمریکایی بعد از رأی مخالف به طرح جامع تحریم‌های ایران در صحن مجلس سنا تصریح کرد که دلیل رأی منفی او مخالفت با تحریم‌های ایران بوده و نه تحریم کره شمالی و روسیه.

وی در توئیتر نوشت: «من قاطعانه حامی تحریم‌ها علیه روسیه و کره شمالی هستم. با وجود این، درباره رویکرد رئیس‌جمهور ترامپ در قبال ایران بسیار نگرانم.»

مجلس سنای آمریکا بامداد جمعه طرح تحریم‌های ایران، کره شمالی و روسیه را با 98 رأی موافق و 2 رأی مخالف به تصویب رساند. «برنی سندرز» و «راند پال» دو سناتوری بودند که به این طرح رأی منفی دادند.

رأی‌گیری سنا چند روز بعد از رأی مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به این طرح صورت گرفت. اعضای مجلس نمایندگان با 419 رأی موافق و تنها 3 رأی مخالف تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کردند.

مجلس سنای آمریکا یک بار دیگر در خرداد ماه با 98 رأی مثبت و 2 رأی مخالف تحریم‌های ایران و روسیه را تصویب کرده بود. این طرح، اما بعد از تحویل به مجلس نمایندگان دچار تغییراتی مانند اضافه شدن تحریم‌های کره شمالی به آن شد. به همین دلیل، مجلس سنا یک بار دیگر آن را شب گذشته به رأی گذاشت.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان