arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

قطر: کشورهای محاصره‌کننده به پیشنهادات واشنگتن پاسخ ندادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه واشنگتن تمایل به پایان دادن به بحران قطر دارد، تأکید کرد که کشورهای محاصره‌کننده قطر هیچ واکنشی به پیشنهادات آمریکا نشان ندادند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر پس از دیدار با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی خود گفت که در این نشست پیشنهادات تیلرسون که در سفر اخیر خود به منطقه مطرح کرده بود، بررسی شد.

وی اشاره کرد که عربستان، امارات، مصر و بحرین که روابط خود با قطر را قطع کرده‌اند، باید به پیشنهادات آمریکا پاسخ دهند تا وارد مرحله گفت‌وگو برای حل بحران شوند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وزیر خارجه قطر تأکید کرد که قبل از تعیین زمان و مکان گفت‌وگو، ابتدا باید به پیشنهادات آمریکا پاسخ داده شود.

وی با اشاره به میانجی‌گری کویت برای حل بحران بوجود آمده بین قطر با کشورهای عربی، تصریح کرد که تنها یک میانجی‌گری وجود دارد و تلاش‌های آمریکا در حمایت از این میانجی‌گری است و روسیه و دیگر کشورها نیز از تلاش‌های کویت حمایت می‌کنند.

آل ثانی همچنین اظهار داشت که در دیدار با تیلرسون، تلاش‌های مربوط به مبارزه با تروریسم در سایه یادداشت تفاهمی که دو طرف در این باره امضا کرده‌اند، بررسی شد.

چهار کشور عربی اعم از عربستان، مصر، امارات و بحرین اخیرا به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرد‌ه‌اند.
نظرات بینندگان