arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

سفیر آلمان: تضمین می‌کنم که آلمان بر اجرای برجام پافشاری دارد/ افزایش ۵۰ درصدی صادرات آلمان به ایران بعد از برجام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر آلمان با اشاره به اینکه پایه همکاری‌های دو کشور ایران و آلمان در این خصوص از دو سال پیش و با امضای برجام گذاشته شد، تصریح کرد: اجرای برجام منجر به موفقیت‌ها و افزایش همکاری‌های بیشتر بین شرکت‌های اروپایی و ایرانی خواهد شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، مایکل کلور-برشپولد سفیر آلمان در ایران در مراسم افتتاحیه نیروگاه خورشیدی مکران و کلنگ‌زنی نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی در استان کرمان اظهار داشت: بنده بسیار خوشحالم که شرکت دوریون (سرمایه‌گذار خارجی پروژه نیروگاه خورشیدی مکران) نه تنها برای سرمایه‌گذاری بلکه برای انتقال تکنولوژی در ایران فعالیت کرده است و همچنین بسیار خرسندم که این نیروگاه همکاری دو کشور را نیز افزایش داده است.

وی افزود: البته ما در ماه فوریه نیز یک نیروگاه را در همدان افتتاح کردیم که این سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی هم برای آینده ایران حائز اهمیت است.

مایکل کلور-برشپولد با اشاره به اینکه پایه همکاری‌های دو کشور ایران و آلمان در این خصوص از دو سال پیش و با امضای برجام گذاشته شد، تصریح کرد: اجرای برجام منجر به موفقیت‌ها و افزایش همکاری‌های بیشتر بین شرکت‌های اروپایی و ایرانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: من امروز از طرف دولت آلمان تضمین می‌کنم که کشورم به اجرای برجام پافشاری دارد و در حال حاضر در آینده مصمم هستیم راهی که آغاز کردیم ادامه یافته و روابط تاریخی ایران و آلمان تعمیق و گسترش یابد.

سفیر آلمان ادامه داد: شاید توقعات هر دو طرف زیاد است اما اکنون نشانه‌های مثبت زیادی دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشور آلمان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ پنجاه درصد صادرات بیشتر در مقایسه با سال ۲۰۱۵ (قبل از برجام) داشته است تصریح کرد: نکته مهم این است که بخش اعظم صادرات ما ماشین‌آلاتی هستند که به وسیله آن‌ها محصولات بهتری برای ایران تولید خواهد شد که بدون موفقیت در برجام تمامی این موارد امکانپذیر نبود.

سفیر آلمان در ایران با ابراز خرسندی از افتتاح نیروگاه برق خورشیدی در ایران بیان کرد: امیدوارم این پروژه الگویی برای ورود دیگر سرمایه‌گذاران آلمانی به ایران باشد.

نظرات بینندگان