arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

عکاظ: لیست تروریسم جدیدی در راه است که قطر را می‌لرزاند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه عربستانی عکاظ به نقل از یک منبع عالی‌رتبه در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نوشت: لیست جدید تروریستی منتشر خواهد شد که قطر را خواهد لرزاند.

به گزارش انتخاب، این روزنامه سعودی مدعی شده است، این لیست جدید که کشورهای تحریم کننده برای آن تلاش می‌کنند بزرگترین لیست تروریسم است که این چهار کشور منتشر خواهند کرد به طوریکه قطر را خواهد لرزاند.

اخیرا چهار کشور عربی در بیانیه‌ای مشترک لیست جدیدی منتشر کرده و ۱۸ نهاد و فرد را در لیست تحریم‌های خود قرار دادند که قطر را به تامین مالی تروریسم و تهدید امنیت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس متهم می‌کرد.

در بیانیه مشترک اخیر این چهار کشور عربی آمده بود، در چارچوب تعهدات ثابت و قاطع خود در مبارزه با تروریسم، خشکاندن منابع مالی آن، تحت پیگرد قرار دادن عاملان تروریستی و مبارزه با افراط‌گرایی این لیست تحریم‌ها منتشر شده است.

این لیست شامل سازمان‌های امدادرسان یمنی، آژانس‌ها و سایت‌های خبری لیبی می‌شود. همچنین داعش در شهر بنغازی و چهار شخصیت یمنی، لیبیایی، کویتی و قطری را هم دربرمی‌گیرد.

این روزنامه به نقل از دیپلمات‌های غربی در دهلی‌نو مدعی شد: برخی صداهای مخالف با حکومت تمیم بن حمد آل ثانی، امیر کنونی قطر در داخل خاندان سلطنتی شنیده می‌شود که نگرانی‌ها درباره احتمال وقوع کودتا در دوحه را بیشتر می‌کند.

در این راستا کشورهای عربی اعلام کردند، به تحریم‌ها و هجمه‌های خود علیه قطر تا زمانی که به طور کامل به خواسته‌هایشان پاسخ دهد، ادامه خواهند داد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان