arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶

تاج: نفت ضمانت ندهد نمی تواند در لیگ برتر شرکت کند/ کمیته فنی درباره کادرفنی تیم امید تصمیم می گیرد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه نفت تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گرفته اما اگر تا فردا (پنج شنبه) ضمانت نامه ندهد، نمی تواند در لیگ برتر شرکت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه نفت تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گرفته اما اگر تا فردا (پنج شنبه) ضمانت نامه ندهد، نمی تواند در لیگ برتر شرکت کند.
 
به گزارش انتخاب، مهدی تاج در گفت‌وگو با رادیو ورزش درباره آخرین وضعیت تیم های بدهکار ایرانی برای حضور در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: تمام تیم های ایرانی بدهی دارند و بخش زیادی از این بدهی ها مربوط به گذشته است. بعید می‌دانم تاکنون لیگی با تسویه حساب آغاز شده باشد. فدراسیون فوتبال از سال گذشته درمورد صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها و بدهی به بازیکنان خارجی پیش بینی هایی را انجام داده بود.

او افزود: از سال گذشته شکایت‌هایی که از تیم های ایرانی به فیفا و دادگاه CAS رفته بود، به جریان افتاد و برهمین اساس پنجره نقل‌وانتقالات برای تراکتورسازی و استقلال بسته شد. در آن زمان به باشگاه‌ها اعلام کردیم که چنین مسائلی به بازیکنان داخلی هم سرایت پیدا می‌کند چراکه بازیکنان باید حق و حقوقشان را دریافت کنند. اگر قراراست به تعهدات عمل نشود، نبایست باشگاه تعهدات را در قرارداد قید کنند. بسیاری از باشگاه ها رعایت کردند. تیم هایی مانند پارس جنوبی، گسترش فولاد، ذوب‌آهن و پیکان هیچ بدهی به بازیکنان خارجی ندارند و بدهی برخی تیم ها بسیار محدود است.

تاج با اشاره به بدهکاری تیم های ایرانی حاضر در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این باشگاه‌ها باید بدهی‌های خود را صاف کنند. در رابطه با این موضوع با وزیر ورزش و نمایندگان مجلس بحث های مختلفی داشتیم. تیم های ما یا باید مانند تیم های عربی و با بودجه حاکمیتی اداره شوند یا اینکه مانند تیم های اروپایی کاملاً خصوصی شوند اما حقوق اصلی خود را دریافت کنند. اگر یک تاکسی هم 70درصد مسافران را رایگان سوار کند پس از چند سال متوقف می شود. از نمایندگان مجلس درخواست کردیم تصمیم درستی را اتخاذ کنند تا فوتبال به حرکتش ادامه دهد. طبق اعلام AFC تیم های ایرانی باید تا 31 آگوست، بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند در غیر این صورت نمی توانند در لیگ قهرمانان شرکت کنند.

او ادامه داد: تراکتورسازی، استقلال، پرسپولیس و نفت تهران برای پرداخت بدهی در اولویت هستند اما تمام باشگاه‌ها باید مشکل خود را حل کنند چراکه در نامه AFC چنین موضوعی قید شده است. البته باید درآمد مشخصی در اختیار باشگاه ها قرار گیرد تا آن ها براساس درآمدشان اقدام به خرید و فروش بازیکن و مدیریت هزینه ها کنند. درباره اخطار به باشگاه ها باید مکانیزمی حقوقی و قانونی پیدا کنیم تا مشخص شود استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی چگونه پول طلبکاران خود را می‌دهند. مدیران این سه باشگاه در جلسه‌ با نمایندگان مجلس حضور داشتند و قرار شد مشکلات خود را به شکلی حل کنند تا دستورالعمل AFC قربانی نگیرد. ما باید از سهمیه ایران در لیگ قهرمانان دفاع کنیم.

تاج درباره وجهه نامناسب حذف تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان به دلیل بدهی آن ها گفت: این موضوع خیلی بد است و به همین دلیل از سال گذشته به باشگاه‌ها فشار آوردیم که در ازای خرید بازیکن جدید 10 تا 15 درصد بدهی‌ خود را صاف کنند. کمیته انضباطی هم در این مورد پافشاری کرد. ضمن اینکه قرار شد درآمدی که می خواهیم به باشگاه ها بدهیم در اختیار سازمان لیگ و کمیته تعیین وضعیت قرار بگیرد تا بدهی آن ها پرداخت شود. می خواهیم طرحی را اجرا کنیم که بدهی باشگاه ها براساس فهرستی که آن ها در اختیار کمیته انضباطی و تعیین وضعیت قرار می دهند، پرداخت شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره نامه محمدرضا ساکت به سازمان لیگ برای تعلیق فعالیت های تیم نفت تهران تصریح کرد: باشگاه نفت تلاش همه جانبه ای را به کار گرفته تا مشکلاتش را حل کند. مسئولان این باشگاه در حال تعیین تکلیف هستند و اگر می خواهند در لیگ بمانند باید برای پرداخت بدهی های خود به سازمان لیگ ضمانت بدهند. در غیر این صورت سازمان لیگ باید تصمیم جدید بگیرد. نفت تا زمانی که قصدی برای پرداخت بدهی ها داشته باشد در لیگ برتر می ماند. البته تکلیف این تیم تا فردا مشخص می‌شود. اگر باشگاه نفت نتواند ضمانت بدهد، دیدار هفته اولش با سپیدرود لغو می‌شود و در هفته آتی تصمیم می گیریم که که کدام تیم جایگزین نفت می شود. به هر حال ما سازمان لیگ فردا(پنج شنبه) اعلام می کند نفت می تواند به میدان برود یا خیر؟

 تاج درباره حذف تیم امید از رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا و همکاری نکردن برخی باشگاه ها با تیم امید اظهار داشت: باید به این سوال جواب منطقی بدهیم اما قطعا تیم‌هایی که به تیم امید بازیکن ندادند، تنبیه می‌شوند. تمام تلاش فدراسیون تعامل با باشگاه هاست و دیدید که پرسپولیس بازیکن خود را در اختیار کادرفنی تیم امید قرارداد و تراکتورسازی هم با وجود خط خوردن بازیکنانش تعامل خوبی داشت. با این وجود استقلال به دلیل دراختیار قرار ندادن بازیکنانش تنبیه شد. هرچند این بازی ها در فیفا دی نبود اما تمام آسیا درگیر بودند. تمام باشگاه ها هم همکاری کردند اما درمور استقلال هم کمیته انضباطی تصمیم می‌گیرد و ما دخالتی نداریم. البته تنها چیزی که در آن دخالت کردم، این بود که از مسئولان کمیته انضباطی درخواست کردم به پرونده بازیکنان استقلال زودتر و پیش از شروع هفته اول لیگ رسیدگی کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان اظهار داشت: درباره تیم امید 2 بحث وجود دارد. این تیم باید راهش را با ساختار درست فعلی ادامه دهد. درباره عملکرد و آینده کادرفنی تیم امید هم کمیته فنی فدراسیون تصمیم‌گیرنده است که این کار در حال انجام است. همیشه تیم‌هایی به مسابقات امید اعزام می‌کردیم که بازیکنان بزرگسال داشتند اما این بار آینده نگری کردیم چراکه نگاه ما به المپیک 2020 است. تمام تیم‌های ما جهانی شده‌اند و تیم امید هم حفظ خواهد شد تا با برنامه‌ریزی به موفقیت برسد.
نظرات بینندگان