arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶

وزیر صنعت: توسعه یافتگی نیازمند افراد توسعه یافته است / همه مشکلات با "پول" حل نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات کشور فقط با پول حل نمی‌شود، بلکه رفع بسیاری از مشکلات به تلاش خود ما بستگی دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که امروز (سوم مرداد) با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: وقتی از عدم توسعه یافتگی صحبت می‌کنیم باید به این نکته توجه کنیم که توسعه یافتگی از خود ما و تلاشی که می‌کنیم آغاز می‌شود.

وی افزود: توسعه یافتگی نیازمند افراد توسعه یافته است و اگر چنین افرادی را داریم باید حتما آنها را در امور به کار بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تمام مشکلات ما با پول حل نمی‌شود، یادآوری کرد: اگرچه به بودجه دولت و تسهیلات بانک‌ها برای پیش‌برد امور نیاز داریم، اما در کنار پول، خود ما هم باید برای حل مشکلات تلاش کنیم.

نعمت‌زاده در ادامه از برنامه دولت برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در کشور یاد کرد و ادامه داد: از زمانی که سامانه "بهین‌یاب" دوباره در سال جدید فعال شده 5689 واحد در آن تقاضای رسیدگی به مشکلاتشان را ارائه داند که سهم استان کرمانشاه از این تعداد 52 واحد است.

وی تعداد طرح‌هایی که تایید و تا کنون با آنها موافقت شده را نیز 374 مورد اعلام کرد که سهم استان کرمانشاه در این بخش نیز هفت طرح است.

 مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌های دولت برای بخش معدن هم یاد کرد و گفت: مقرر شده مطالعات ژئوفیزیک هوایی با همکاری ایمیدرو با هدف بهبود اکتشافات معدنی صورت گیرد.

نعمت‌زاده اشاره‌ای هم به کاهش یک سومی حقوق دولتی در زمینه مواد معدنی داشت و اظهار کرد: موضوع را به شورای عالی معادن ارجاع دادیم که حقوق دولتی کاهش مجدد پیدا کند.

وی همه مشکلات معدن کشور را محدود به حقوق دولتی ندانست و یادآوری کرد: باید روی فناوری و روش‌های جدید خصوصا در بعد فرآوری بیشتر کار کنیم، زیرا با خام فروشی به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به معادن استان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: کرمانشاه معادن خوبی در بخش قیرطبیعی دارد که باید با فرآوری بیشتر از آن ارزش افزوده به دست بیاوریم.

نعمت‌زاده در خصوص واحدهای سنگ تزئینی استان کرمانشاه هم خاطرنشان کرد: این واحدهای کوچک باید تجمیع شده و به یک واحد بزرگ با توان صادراتی و بازاریابی مناسب تبدیل شوند.

وی از افتتاح خودروسازی کرمانشاه هم یاد کرد و افزود: احداث این کارخانه حرکتی انقلابی در استان کرمانشاه بود که ظرف دو سال اخیر پیشرفت خوبی داشت و فاز اول آن به تمام رسید و امروز عملیات اجرایی فاز دوم آن نیز شروع  شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از مزیت مرزی بودن استان کرمانشاه هم نام برد و افزود: کرمانشاه در جوار کشور ثروتمندی مانند عراق قرار دارد و به علاوه راه دسترسی خوبی به ترکیه و کشورهای CIS دارد.

نعمت‌زاده از فعالیت چند واحد پتروشیمی در کرمانشاه یاد کرد و گفت: اکنون داریم روی صنعت فولاد در کرمانشاه کار می‌کنیم.

وی بر لزوم توسعه شهرک‌های صنعتی در کرمانشاه تاکید کرد و افزود: زمینی که کاربری صنعتی دارد، اشتغالزایی و ارزش افزوده حتی تا 30 برابری نسبت به بخش کشاورزی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیگیری رسمی شدن مرزهای سومار و شوشمی هم خبر داد.
نظرات بینندگان