arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶

جهانگیری:خودرو سازي ايران بايد همگام با دنيا و رقباي منطقه اي خود حركت كند/ باید برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش کنیم

البته اين مسير نيازمند اصلاحات است و مديران صنعت خودرو سازي كشور نبايد احساس كنند كه محصولات فعلي محصولاتي بي عيب و نقص است كه در اختيار مردم قرار مي گيرد. صنعت خودرو سازي زماني موفق است كه مشتري احساس كند خودرو هايي با استانداردهاي بالا و بين المللي سوار شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه مسير صنعت خودرو سازي و قطعه سازي و خدمات پس از فروش آن بايد روز به روز اصلاح شود و بهبود پيدا كند، گفت: خدمات پس از فروش بايد به قدري گسترده شود كه مردم در هر نقطه اي از كشور دغدغه مشكلات فني خودرو را نداشته باشند.     

  به گزارش سرویس اقتصادی انتخاب به نقل از ایکو پرس، دكتر اسحاق جهانگيري ظهر امروز (سه شنبه) در آيين بهره برداري از كارخانه ايران خودرو كرمانشاه ضمن تبريك ايام مبارك ميلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، افتتاح ايران خودرو كرمانشاه را به مردم اين استان تبريك گفت و افزود: طرح هايي كه امروز در استان كرمانشاه به بهره برداري رسيد هر كدام مي تواند نقش مهمي در توسعه كشور و به خصوص اين استان ايفا كند.

 معاون اول رييس جمهور صنعت خودرو سازي را يكي از صنايع پراهميت و پيشران برشمرد و با تاكيد بر ضرورت توجه به صنايع پيشران كشور تصريح كرد: اگر به صنايع پيشران آنطور كه بايد توجه شود و اين صنايع بتوانند با ظرفيت بالا به توليد بپردازند، زنجيره هاي پايين دست اين صنايع نيز به حركت وادار شده و اشتغال زايي فراواني بهمراه خواهد داشت.

وي با يادآوري اينكه صنعت خودرو سازي در ايران دوره اي طولاني را سپري كرده و امروز صدها هزار نفر در بخش هاي مختلف اين صنعت مشغول به كار هستند، گفت: فرهنگي صنعتي، تحقيق و توسعه و طراحي خودرو بهمراه صنعت خودرو سازي به ايران آمد و امروز محصولات صنعت خودرو سازي در ايران روز به روز به بازارهاي بين المللي صادر و محصولات قديمي از صحنه خارجي مي شوند.

دكتر جهانگيري افزود: البته اين مسير نيازمند اصلاحات است و مديران صنعت خودرو سازي كشور نبايد احساس كنند كه محصولات فعلي محصولاتي بي عيب و نقص است كه در اختيار مردم قرار مي گيرد. صنعت خودرو سازي زماني موفق است كه مشتري احساس كند خودرو هايي با استانداردهاي بالا و بين المللي سوار شده است.

معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه خوشبختانه امروز صنعت خودرو سازي كشور گام هاي بلندي را برداشته است، اظهار داشت: اينكه يك شركت معتبر بين المللي با خودرو سازان ايراني شركت مشترك تاسيس و توليد مشترك مي كنند امري بسيار مثبت و نقطه شروع صنعتي شدن در خودرو سازي كشور است.

وي خاطر نشان كرد: بايد صنعت قطعه سازي و توليد خودرو در كشور به جايگاهي برسد كه در توليدات مشترك بخش زيادي از قطعات ايراني باشد.

دكتر جهانگيري تصريح كرد: خوشبختانه صنعت قطعه سازي ايران از توانمندي خوبي برخوردار است و مديران صنعت خودرو سازي كشور بايد قدر قطعه سازان را بدانند و مشكلات آنها را همانند مشكلات خود پيگيري كنند.

معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه خودرو سازي صنعتي است كه نقش مهمي در اقتصاد ملي، سرمايه گذاري، اشتغال و رفاه مردم ايفا مي كند، گفت: هدف گذاري ما براي افزايش رفاه مردم اين بوده است كه هر خانواده حداقل از يك خودرو برخوردار باشد و با تلاش هاي صورت گرفته سرانه برخورداري از خودرو در كشور بسيار بالا رفته اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داريم كه بايد براي رسيدن به آن جايگاه تلاش كنيم.

وي همچنين بر ضرورت خارج شدن خودرو هاي فرسوده تاكيد كرد و اظهار داشت: يكي از جهت گيري هايي كه بايد در دولت دوازدهم دنبال شود بهينه سازي مصرف انرژي است چرا كه مصرف انرژي در ايران با هيچ كشوري قابل مقايسه نيست و هم در ميان خانوارها، هم در حمل و نقل عمومي و هم در صنعت ميزان مصرف انرژي در ايران بسيار بالا است.

دكتر جهانگيري همچنين با اشاره به توسعه فناوري در كشورهاي پيشرفته خاطر نشان كرد: رشد فناوري در دنيا بصورت لحظه اي است و خودرو ها به سمت هوشمند شدن حركت مي كنند و ما نيز اگر دلسوز ايران هستيم بايد به چنين آينده اي بينديشيم و براي رسيدن به آن برنامه ريزي كنيم تا بتوانيم همگام با دنيا و رقباي منطقه اي خود در صنعت خودرو سازي پيش رويم.
نظرات بینندگان