arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶

استقرار دائمی پلیس در مبادی رسمی گمرگ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشین فرمانده ناجا از استقرار دائمی پلیس در مبادی رسمی گمرگ خبر داد و بیان داشت: فرایندهای قانونی برای حضور پلیس در گمرک طی شده و هدف از سفر به استان هرمزگان بررسی موانع موجود و رفع این مشکلات است.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری پلیس ،سردار"اسکندر مومنی" در جمع خبرنگاران گفت: هدف از سفر به هرمزگان در راستای مبارزه با قاچاق کالا است که ضربه سختی به بنیاد اقتصادی کشور می زند و مهمترین موضوعی که در این سفر پیگیری می کنیم استقرار دائمی پلیس در مبادی رسمی گمرگ است.

وی با بیان اینکه رویکرد و اولویت نیروی انتظامی در سال اقتصاد مقاومتی، کاهش ورود کالای قاچاق به کشور است، بیان داشت: در بحث قاچاق دو رویکرد اصلی داریم که یکی پیشگیری و بازدارندگی است و به عبارتی تلاشمان را معطوف می کنیم که از ورود کالای قاچاق پیشگیری کنیم و رویکرد دوم مقابله و برخورد است .

سردار مومنی با اشاره به اینکه گام اول در مبارزه با قاچاق پیشگیری است،اذعان داشت:در رویکرد پیشگیری برنامه کوتاه مدت ما این است که با همکاری گمرک ظرف مدتی کوتاه در مبادی رسمی و گمرکات کشور با اولویت استان هرمزگان به طور دائم پلیس را مستقر کنیم که با برنامه ریزی صورت گرفته در حال آماده سازی زمینه های لازم برای تحقق این امر هستیم.

وی ، اولویت اساسی ناجا را مبارزه با باندهای بزرگ و سازمان یافته و وارد کنندگان کلان قاچاق دانست و ادامه داد : اما مفهوم آن این نیست که خرده فروشان مواد مخدر را رها کنیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در سال 95 بیش از 50 درصد افزایش کشفیات نسبت به مدت مشابه سال 94 داشته ایم، اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 50 درصد کشفیات افزایش داشته است.

وی با اشاره به کشف 12 کانتینر حامل بار قاچاق در استان هرمزگان ظرف 48 ساعت گذشته، خاطرنشان کرد: ارزش کالاهای مکشوفه بالغ بر 50 میلیارد ریال است که از مبادی رسمی و با تشریفات کامل قانونی ترخیص شده اند .

سردار مومنی عمده کشفیات را از مبادی رسمی با رویکرد اطلاعاتی دانست و گفت: بنابراین باید اولویت اول ما مبادی رسمی باشد و در این مبادی حضور پررنگتری داشته باشیم.

این مقام انتظامی ادامه داد: اساس قاچاق بر کالای ارزان مبتنی بر کیفیت پایین است که هم مصرف کننده ضرر می کند و هم متاسفانه تولید کننده و این امر منجر به توقف تولیدات در کشور و متضرر شدن تولید کنندگان داخلی می شود.

جانشین فرمانده ناجا با اذعان به اینکه باید فرایندهای قانونی و تشریفات برای تجارت قانونی فراهم شود، بیان داشت: شفافیت اطلاعات، ایجاد فرصت های برابر و ارائه تسهیلات لازم برای تجارت قانونی در مبارزه با قاچاق اثرگذار است.

وی اظهار داشت: هر چقدر ما به شگرد قاچاقچیان آشنا شویم آنها به سراغ شگرد جدید می روند بنابراین یکی از برنامه های پلیس کار اطلاعاتی و کشف شیوه مجرمانه متخلفان بوده و نیروی انتظامی همیشه یک گام از قاچاقچیان جلوتر است.
نظرات بینندگان