arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶

نعمت زاده: مشارکت سرمایه گذاری و انتقال فناوری ریلی با فرانسوی ها به امضا رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موافقتنامه امضا شده ریلی با شرکت آلستوم فرانسه برای مشارکت سرمایه گذاری، انتقال فناوری، تولید و صادرات و استفاده حداکثری از توانمندی داخلی است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، 'محمدرضا نعمت زاده' شامگاه یکشنبه در مراسم امضای توافقنامه همکاری مشترک در ساخت واگن های مترو شهری و حومه میان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت آلستوم فرانسه و شرکت ایریکو (شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان) در جمع خبرنگاران افزود: در این مشارکت سه جانبه شرکت های پیش گفته به ترتیب با سرمایه گذاری 20، 60 و 20 درصدی حضور دارند.

به گفته این مقام مسئول، هدف از این مشارکت توسعه کارخانجات ایریکو در ابهر است که اکنون طرح توسعه آن آغاز شده و قرار است با این مشارکت تکمیل شود.

وی بیان داشت: پیش بینی شده که هزار دستگاه واگن با مشارکت شرکت آلستوم در این مجموعه ساخته شود و با توجه به سهام عمده آنها در این قرارداد، ما نیز خواستار صادرات واگن به خارج کشور علاوه بر تامین نیاز داخلی شدیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بر اساس این توافقنامه، قرار است آخرین فناوری های روز جهان نیز به کشور وارد و در بخش نخست همکاری، 2 هزار دستگاه واگن مورد نیاز مترو تامین شود.

وی ادامه داد: توافقنامه امضا شده برای یک مشارکت سرمایه گذاری، انتقال فناوری، تولید و صادرات و استفاده حداکثری از توانمندی داخلی است که در کنار آن چندین قرارداد همکاری برای تامین سایر اجزا و قطعات از جمله موتور، ریل، ترمز و سیستم های الکتریکی به صورت جداگانه با سایر شرکت ها نیز منعقد خواهد شد.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز بالای داخلی، تولیدات فعلا برای تامین نیاز کشور و پس از آن صادرات خواهد بود.

وی گفت: وظیفه بخش صنعت، تولید و عرضه واگن های باکیفیت و برخوردار از استانداردهای بین المللی است و باید در این زمینه ظرفیت سازی کنیم تا پاسخگوی نیازها باشیم.
 
به گزارش ایرنا، شرکت آلستوم (تاسیس 1928)، یک شرکت فعال چندملیتی فرانسوی است که در زمینه تولید الکتریسیته و صنعت حمل و نقل فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1338 نیروگاه طرشت (برق آلستوم) را در منطقه طرشت و محدوده خیابان ستارخان تهران ساخت.
نظرات بینندگان